Vrijdag 9 juli

9 juli 2021 - Bièvre, België

Vanmorgen om 6:45 uit de veren, tentje droog maken van buiten en binnen (condens). Ik heb heerlijk geslapen, geen pillen nodig gehad. Hoe komt het dat de medici niet meer activiteiten voorschrijven. Vaak beter dan alle pilletjes. Wel blij dat ik mijn mutsje mee heb genomen want het koelt 's nachts erg af en dan verlies je veel warmte via het hoofd. Vooral de heethoofden. Om 7:45 op de pedalen. In Beauring en onderweg wenst men mij goed moed, tja het stijgt hier sterker dan ik heb verwacht. Vanmorgen neem ik na Dinant een speciaal bospad langs de Maas maar na drie kwatier kom ik erachter dat ik met de fiets niet verder kan. Drie kinderkopjes is het pad breed met overhangende rotsen en direct daarnaast de Maas. Ik draai om, weer drie kwartier en drie kwartier om weer opnieuw de afgelegde weg te rijden. Maar vandaag geniet ik met volle teugen, dicht bij huis is het ook mooi, ook al is het zwaar. Mijn tentje slaapt vanavond in Brièvre op camping Les 3 Sources. Ik heb heerlijk gedouched. Bijna zeker te weten dat ik weer goed zal slapen en waars hijnlijk zonder die bijzondere pillen. Morgen richting Florenville en Orval, bekend van de Santiagoroute. Welterusten, snurk, snurk.

1. Hans:
    🚲🚲🚲🥱🥱🥱🍀🍀🍀👍👍👍veel plezier.
  2. Ton:
    9 juli 2021
    De Maasvallei is daar prachtig, vooral op de fiets. Pittige etappes, Louis! Had wel van jou verwacht dat je nog eventjes de citadel van Namen had beklommen.
  3. Louis:
    9 juli 2021
    Ja welaan gedacht maar toch besloten dit niet te doen. Dan ad ik vandaag nog meer tijd 'verloren'.😂
  4. CWM. MEIJER:
    10 juli 2021
    Ik zag de rots van Dinant aan de Maas. Mogelijk heb ik jou daarover verteld.
    Over de Maas meteen rechts (naar het zuiden) is het eenrichtings verkeer aan de voorzijde van de rots.
    Kom je terug van het Zuiden dan is aan de achterzijde van de rots twee richtingverkeer, zoals ik later gelukkig kon navertellen. Daarom die kerk daar.
    Hopelijk zijn de weergoden je goed gezint. Ik blijf je volgen.Succes.
  5. Jan Leemans:
    10 juli 2021
    Per auto gingen wij ongeveer 70 jaar geleden voor het eerst diezelfde route .
    Mijn ouders wilden ons bijbrengen dat de wereld groter is dan Beek .
    Maar op de fiets kwam ik niet verder dan Vaals .
    In gedachten fiets ik met je mee , Louis , en ik ben niet de enige .

Blijf trappen !