Zaterdag 10 jui

10 juli 2021 - Marville, Frankrijk

De kilometers is even gokken want mijn Garmin zet zich op de meest vreemde momenten op 0. Waarschijnlijk tot en met vandaag een goede 400 kilometer. Vanuit de camping in Bièvre naar Bouillon en door naar Florenville waar ik tegen de middag een groot hotel passeer maar dat is nog te vroeg. Ik ben er al 3 voorbij gereden waarvan de uitbuiter het voor gezien heeft gehouden maar dat was al van verre te zien. Ik passeer Orval maar laat het kloostercomplex voor wat het is aangezien ik daar meermaals ben binnen gegaan. 6 Jaar geleden zaten daar nog 11 patertjes waarvan zowat de helft uit Afrka afkomstig is. De brouwerij was ook al verkocht aan een groot brouwers-concern. Zoek het eens op via internet, echt indrukwekkend. Een en al rijkdom zoals de Heer het waarschijnlijk bedoeld heeft. Dan doe ik Avioth aan waar de basiliek nog steeds in slechte staat is maar het terras van het café-restaurant draait als een tierelier. Dan Montmédy, een vestigstadje waarvan de citadel in erbarmelijke toestand verkeert. Waarschijnlijk is de EU nog niet met voldoende middelen op de proppen gekomen. Ik vraag bij het info-bureau of er verderop ook nog campings of hotels zijn maar het antwoord is negatief. Zie daar, ik kom aan in Marville, een camping en zelfs twee hotels. Ik kies voor het hotel en maar goed ook. Koud binnen, een harde donderslag bij niet heldere hemel. Maar het valt er met bakken uit, al bijna 2 uur. Het geluk is met de dommen of ben ik toch die uitzondering die .........

1. Bart Spierings.:
    10 juli 2021
    Beste Louis wat fantastisch om te lezen dat je weer geniet. En wat neem je ons toch weer heerlijk mee met je op reis.
    Ga lekker verder met genieten en ook met trappen ;-) dan kom je er wel !
    Groetjes Bart.
  2. Mieke Hexspoor:
    Hoi Louis,
    Wat ben je toch weer heerlijk bezig...
    en gelukkig, dat je lekker droog binnen zat.. Of het " geluk met de domme" is??
    Nee hoor, je hebt het VERDIEND.
    Geniet en ik geniet op een afstand mee!!
    Goeie groet en succes
  3. Mieke Hexspoor:
    .Hallo Louis,
    Wat ben je toch weer lekker bezig...En je zat niet lekker droog, omdat het geluk met de domme is, maar je hebt het VERDIEND.
    Ga verder met genieten en.ik geniet met je mee...
    Goeie groet en succes
    Mieke
  4. Ton:
    10 juli 2021
    Grof gemeten kom ik tussen de 300 en 350, dus zeg maar 110 per dag. En dat is een prestatie!
  5. Fia:
    Fijn dat je voor het hotel hebt gekozen. Lekker geen natte spullen dat maakt de start morgen een stuk aangenamer! Succes
  6. Henk en jose:
    10 juli 2021
    Wat fijn dat jegeniet van de reis....
    Wij genieten van je verslag en de mooie foto,s
    Groetjes van Henk en jose.
  7. Carlijn Kanters:
    10 juli 2021
    Leuk om je verhalen weer te lezen Louis. Dat bloggen is aan jou wel besteed. Geniet van de vrijheid op je fiets en je mooie ervaringen!
  8. Géke:
    11 juli 2021
    Goedemorgen Louis, weer leuk om met jou mee te reizen! Als je nog niet op je trouwe fietsje zit dan wens ik jou een prachtige dag! Geniet vooral en hopelijk blijft het droog . Fijne dag! Lieve groet
  9. Henk en Ilse:
    Wij volgen je reis weer op de voet vanuit Spanje. Genieten met bewondering voor jou van je smakelijke verhalen. Je hebt er trouwens al een flink stuk opzitten. Chapeau!
  10. Brigit:
    11 juli 2021
    Hoi Louis,
    Wat een inkoppertje......."of het geluk met de dommen is! Hahaha.
    Verder wil ik even melden dat de Tour de France weet dat jij in het land bent. Ze beklimmen vandaag de Mont-louis. Is dat niet toepasselijk. "Allez-y".
  11. P.C.M. Vosters:
    12 juli 2021
    hallo Louis, zo te lezen is het fijn ook weer wat herinneringen op te halen en te zien wat er allemaal veranderd is
    Allee nog veel plezier en succes