Zondag 11 juli

11 juli 2021 - Xivray-et-Marvoisin, Frankrijk

Een reactie op Ton zijn correctie t.a.v de kilometers. Ik houd het even op de 350 na een herberekening want de trajecten opgeteld kwam ik op 400 maar ik had twee wijzigingen aangebracht. Goed dat er mensen meedenken. Vandaag komen er 117 bij. Zo, gisterenavond is het sport, spel en sensatie in het restaurant. Alle plaatsen zowat bezet en twee echtparen met 4 kleine kinderen en om de sfeer te complementeren nog de nodige muziek die uit de luidsprekers schalt. Maar dan komt het, dat grut begint uit verveling verstoppertje te spelen, telt luid van 1 tot 20, en roept luidskeels 'ik kom'. Nou mijn avond kon niet meer stuk. En dan ga je fietsen om te ontspannen!!! Deze morgen weet de uitbuiter en een vroege leverancier mij te vertellen dat het zwaar bewolkt zal blijven, en dat klopte. Na 14:00 uur breekt de zon echter door en Lowietje gaat nog steeds 'hoop op, hoop af' over het zelfgekozen circuit. Nagenoeg geen dorp, geen mens, geen brasserie, nee niks, helemaal niks. Als ik het voor het zeggen had organiseerde ik een prijsvraag;'Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het leven hier weer uitgevonden wordt?'. Maar tegen 14:00 uur vind ik in Vigneul een drankgelegenheid waar ik aan de cola ga en mijn bidons weer laat vullen. De eigenaresse weet dat er 5 kilometer verder een camping is maar dan zal ik daarna ook niets meer tegenkomen. Dat geeft de burger moed! Dan bel ik Bertrand Henquel om hem op de hoogte te brengen dat ik morgen langskom. Oh, ik moet blijven, dat wordt weer gezellig. Ik zit in Beaumont maar kan vandaag Fleville devant Nancy niet halen. Maar hij heeft een goede vriend, Marc Lavaux, in Mandres, twee kilometer verder dan waar ik sta. Zonder adres te kennen vind ik zijn woning maar niemand thuis. De overbuurvrouw weet mij te zeggen dat Marc weg is want zijn auto staat niet in haar schuur. Diezelfde buurvrouw weet mij te vertellen dat er 2 kilometer verder een camping is. De beheerder is volgens aanwijzing ten kantore van 18:00 tot 18:30. Veel bijzonders is het hier niet maar het sanitair is proper en het water warm. Wat wenst men nog meer?? De avondmaaltijd nuttig ik met een echtpaar dat wat extra pasta klaar maakt. Over dommen gesproken, niet waar!!! Ik blijf laaaachen!!!!

1. Marc Paulissen:
    11 juli 2021
    Hoi Louis, goed om te lezen, je maakt weer van alles mee....!
    Mooie foto's trouwens, hou je taai en geniet vooral van alles wat je ziet en tegenkomt....
    Toitoitoi.....
  2. Géke:
    11 juli 2021
    Hi Louis, wie reist kan veel verhalen! Dat heeft zeker betrekking op jou Louis en het is de kunst om dan de lezer ook werkelijk mee te nemen op jouw reis.
    Vandaag 117 km gefietst, net alsof het niks is. Ik hoop dan ook dat je van een heerlijke nachtrust kunt genieten. Voor nu een fijne avond, misschien kijk je nog wel even mee naar de e.k. finale voetbal. Voor straks trusten en morgen een mooie fietsdag! X
  3. CWM. MEIJER:
    11 juli 2021
    Panta Rhei las ik vandaag op een nieuw aangelegde brug, alles stroomt is de betekenis en dat is bij jou ook. Immers meer dan 100 km afgelegd en steeds " tete de la course ". De camping van vandaag zal morgen geruild worden voor het bed van Bertrand, een oude bekende waar je voorlopig onder dak bent. Lekker uitrusten , wel te rusten.
  4. Cees:
    Prima wat een belevenis morgen veel geluk. Gr cees
  5. Trees Burgers:
    11 juli 2021
    Ook wij genieten van je verhalen.
    En fijn dat jij de moeite neemt om ons mee op reis te nemen.
  6. Dora van Lier:
    11 juli 2021
    Je bent een echte diehard Louis, prachtig zoals jij altijd schrijft, geniet ervan 😎
  7. Brigit:
    12 juli 2021
    Après une "petite balade" à velo es-tu gâté aujourd'hui par des amis. Quelle belle pause. Profitez-en.
    Groetjes brigit
    ps Klachten kunnen gedeponeerd worden bij Google Translate.
  8. Hanny Gijsbers:
    12 juli 2021
    Fietsen geeft je vrijheid, ontspanning en veel kijkplezier. Ik kan me voorstellen dat je echt geniet en dat gun ik je van harte.
    Louis, ik wens je redelijk weer toe.
  9. Annette:
    12 juli 2021
    Miep, miep... ik kijk even niet in mijn mail en jij hebt intussen "gewoon" alweer honderden kilometers op het fietszadeltje gezeten. Man, man. Diepe buiging! Vooral doorgaan, zou ene Barrie S. zeggen. En ik bedoel dan: met avonturen beleven en met ons delen. Geniet Luigi!
  10. Chr appels:
    afz chris A
    Geniet van je reis, ik betaal morgen met genoegen de prijs ! (rijmpje) Kerkdienst van/voor het Gilde Sint Joris. Ik heb er nooit een hekel aan gehad, het komt wel goed, als jouw "opdracht"ook elke dag binnen 2 uurtjes zou gaan.... . Het zal beduidend meer zijn. Veel succes. Groetjes Chris (maandag 12 juli 2021)
  11. Bart Spierings.:
    Beste Louis,
    Sorry, maar ik geniet van je verhalen, terwijl jij afziet....mijn excuus hiervoor.
    Kop op in de wind makker !
  12. Ans van den Broek:
    12 juli 2021
    Je hebt alweer een grote afstand afgelegd en de verhalen zijn als vanouds. Wij genieten van deze reiservaringen die je zo mooi kunt verwoorden. Veel succes met je verdere tocht.