Dinsdag 29 augustus

29 augustus 2023 - Fléville-devant-Nancy, Frankrijk

Terug naar Plainfaing en om goed 09:30 uur zitten we samen gezellig aan de koffie. Zij verontschuldigt nog een keer of wat dat het gisteren fout was gegaan. Maar so what. Bij Mevr. Antoine kom je aan gesprek niets te kort. Verhalen over vroeger, haar man en haar zoon Patrique die inmiddels al 5 jaar geleden gestorven zijn. De andere kinderen, kleinkinderen en achter-kleinkinderen komen allemaal aan bod. Ze is dan wel minder mobiel, maar haar bovenkamer functioneert nog goed. Om 11:00 uur weer op de fiets en ik stop even op het kerkhof van St. Leonard om mijn bidons te vullen. Een ijverige kerkhofbeheerder heeft op een paar grote bidons geschreven dat die van de gemeente St. Leonard zijn. Na vele kilometers val ik tegen 18:30 uur weer op de klep bij de Henquels. Het is mij bekend dat er een achterdeur dikwijls nog open is, zoals ook deze keer waardoor ik via een kleine omweg toegang heb tot het huis. Ik bel Bertrand en die zegt; "Maak het je gemakkelijk, neem een douche etc..". Nou dat kwam goed uit want de laatste 15 km had ik in de stromende regen gereden en het was steenkoud.

1. Cocky en Jan Mus:
    30 augustus 2023
    Beste Louis, chapeau voor je (overbekende) doorzettingsvermogen en fijn dat er nog zoveel herinneringen de revue kunnen passeren onderweg. Stay safe en healthy !!! Wij blijven je volgen.
  2. Trees Burgers:
    30 augustus 2023
    We zijn weer fijn met jou op reis.