Maandag 28 augustus

28 augustus 2023 - Saint-Dié-des-Vosges, Frankrijk

Super goed geslapen en daarna een warm afscheid. Toch nog even een gesprekje over het kalf dat niet zelfstandig kon drinken. Betrand is om 05:30 er naar toe gegaan maar het gaf nog problemen. Om 7:30 uur op de fiets langs het Canal des Vosges, kilometers lang. Onderweg tref ik een fietser en informeer of hij stukken heeft. Niet dus maar hij zoekt naar de gemakkelijkste weg naar Nancy. Hem geattendeerd op de 'piste cyclable' naar Nancy. Dan wisselen we ervaringen uit. Hij fietste ook tussen Marakesh en Agadir tijdens een periode dat hij daar werkte. Hij is woonachtig bij Parijs. Al bij al, super gezellig. Zo makkelijk als het langs het kanaal ging, zo zwaar werd het later. Hoop op, hoop af en soms anderhalf uur door de bossen zonder iemand te zien. Je zou daar stukken krijgen. In volle regen aangekomen in Plainfaing maar geen Mevr. Antoine. Ook zoon Hervé reageert niet. De buurvrouw doet meerdere pogingen om haar op te sporen maar zonder resultaat. Mevr. Antoine is inmiddels 92 en wantrouwt ieder buitenlands nummer. Achteraf bleek zij gewoon thuis te zijn en nu via Hervé voor morgen een afspraakje gemaakt. Dus terug van St. Dié naar Plainfaing. Al bij al een kleine 50 kilometer erbij. En mijn navigatie en separate teller hadden problemen. Dus geen stand bekend. Zal morgen een berekening maken maar ik schat al bij al een 150 km. erbij getikt te hebben. Ok, vandaag was het koud, en 's middags veel regen. Ook reed ik bijna over een ree die in een bocht aan de bramen zich tegoed deed.