Woensdag 30 augustus.

30 augustus 2023 - Schwebsange, Luxemburg

En dan zeg je 's morgens tegen het thuisfront dat het vandaag niet veel bijzonders zal worden en dan overkomt je het volgende. Op een zeker moment is er een omleiding en ik kom op een traject waarbij ik denk het IJselmeer over te moeten steken. Niet te filmen. Dan ontmoet ik een Oosterijker, Alex uit Salzburg en we rijden gezamenlijk een goede 60 km. Hij is technisch tekenaar op elektriciteitsgebied met veel IT bijkomstigheden. Heeft voor de Papas, blijkbaar grootaandeelhouder bij Mercedes en voor de familie Porsche veel werk uitgevoerd. Nu bij de Deutsche Bundesbahn voor de automatisering. Volgens hem veel interessanter. Hij fiets nu internationaal, is 42 jaar oud en is op weg naar een festival in Engeland. Al bij al een hartstikke leuk contact. Ik spreek met hem over een landgenote van hem, Mevr. Brigitte Kleyn-Altenburger, de vrouw van .... Het Rijksmuseum heeft onlangs drie werkstukken van haar gekocht en exposeert die nu. Rembrandt hangt er ook maar die heeft daar zelf nooit iets van meegekregen. Ben je geïnteresseerd, kijk dan eens op Google op 'Brigitte Kleyn Altenburger'. Zij heeft veel glas geëtst en ingekleurd, super mooi. Alex was verrukt toen ik een en ander toonde. Later, na de Luxemburgse grens bij Schengen, ontmoet ik nog een Duits echtpaar uit Koblenz die opweg zijn naar de oorsprong van de Moezel bij Col du Busang in de Vogezen. 's Avonds heerlijk met hun samen zitten eten en veel zaken overlegd. Dan vergeet men snel dat Rainman, zoals Jan Bols deze fietser ooit noemt, de laatste twee uur weer in de stromende regen op de fiets zat. Maaaaar, de kilometers zijn wel weer onder de bandjes weggevlogen. Al bij al 149. Zo het er nu naar uitziet ben ik zaterdag weer in Beek. Goede nacht.

1. Hans:
    30 augustus 2023
    Louis, goed en veilig vervolg.
    Geniet met volle teugen.
  2. Claudia:
    30 augustus 2023
    Wat een mooie ontmoetingen!!! Dankjewel voor het delen! Heel veel fiets-plezier en minder regen gewenst..!
  3. Cees:
    Mooie ontmoetingen veilige thuiskomst
  4. Fia:
    31 augustus 2023
    Hopelijk geen regen deze laatste dagen. Veel fietsplezier.
  5. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Mooie verhalen deze reis.
    Je gaat ook nog eens razend snel.
    We gaan de dame die je noemde even googlen.
    Groeten,
    J & J
  6. Géke:
    31 augustus 2023
    Wat weer een gezellige ontmoetingen Louis, daar krijg je weer energie van.
    Fijne fietsdag en kom weer veilig thuis.
  7. Ine Verhoeven:
    31 augustus 2023
    Je geniet weer volop, lees ik! En ook nog voldoende kilometers gereden!
    Fijne dag 🙋‍♀️
  8. Els Bols:
    31 augustus 2023
    Ik ben niet zo'n reageerder, maar weet dat ik iedere dag geniet van je verslagen.
    Goede laatste dagen op de fiets.
  9. CWM. MEIJER:
    31 augustus 2023
    De laatste loodjes en dan ben je weer thuis, waar het evenveel regent als wat jij hebt meegemaakt.
    Heb genoten van je reisverslagen.
    Welkom thuis, groeten, Stan.
  10. Kitty Cunen:
    31 augustus 2023
    Geniet van je laatste reisdagen en weer een warm welkom in Hilvarenbeek!!!!!
  11. Ans van den Broek:
    31 augustus 2023
    Over de regen zullen we het maar niet hebben maar over je ontmoetingen met de fietsende medemens kun je smakelijk vertellen. Dat is geweldig om te lezen. Nog een paar dagen en dan heb je weer een geweldige prestatie geleverd. Chapeau!
    Gr. Ans