Vrijdag 8 juli

8 juli 2022 - Chalampé, Frankrijk

Al bij al een super dag! Geen verkeerd verblijf in die Finse cabine. Toen ik opstond was de buurvrouw al actief want zij zou al peddelend op haar surfplank 36 km over de Rhein gaan. Afhankelijk van stroming en mogelijke tegenwind zou dat zo'n 6 uurtjes duren. Ik stapte plichtsgetrouw op mijn Baars-Santosje om wat dichter bij huis te komen en dat lukte vandaag met wat omzwervingen met zo'n 130 km. Ik bleef aan de Duitse zijde maar de Duitsers namen zowat ieder dorpje in de route op. Dus even zoveel keren weer omhoog zodat het uiteindelijk toch een beetje zeer deed, maar de route was mooi. Aangekomen in Basel, waar ik van de ene route op de andere moest 'overstappen' om richting Vogezen te nemen, sta ik even wijdbeens over mijn fietsje op het trottoir. Komen daar twee, om maar te zeggen heel  bijzonder corpulente dames aan, die mij sommeren; "Absteigen". Niets ten nadele van deze dames maar ik ben thuis best een beetje verwend.  Ik keek hen vriendelijk aan, maar misschien zagen zij toch die walgelijke blik in mijn ogen, en ik zei:"Herzlich Willkommen in der Schweiz", en bleef staan. Hun opdracht werd nog drie maal herhaald en ik bleef vriendelijk lachend staan. Zij gingen uiteindelijk verder terwijl mij nog de nodige werwensingen naar het hoofd geslingerd werden. Maar goed ik vond de aansluiting zeer snel en fietste door naar net voor Rixheim bij Mulhouse. Ik passeerde het plaatsje St. Louis zoals ik in Italië ook eens langs St. Luigi kwam. Ik zal de ambassades eens bellen en zeggen dat ik nog niet overleden ben. Dan voor het afsluiten nog een bekentenis. Het lichaam heeft volgens mij toch wel wat geleden. In vergelijking met eerdere tochten fietste ik meer kilometers of was ik minder moe. Ik wijd dit maar aan de gevorderde leeftijd. Jullie allemaal een prettig weekend. Ik vervolg mijn pad naar de door  mij en ook door Wilhelmien, geliefde Vogezen.

1. CWM. MEIJER:
    8 juli 2022
    Zes uur op een surfplank daar zou je plankenkoorts van kunnen krijgen. Ongelofelijk.
    En 130 km.fietsen lijkt mij ook masochistisch.
    Maar....allemaal voor de goede zaak en voldoening voor de geest.
    Goede reis.
  2. Kitty Cunen:
    Nou Louis
    Jij gaat echt als een trein.
    Petje af voor zo een prestatie.
    En nu niet meer zo snel fietsen, dan is jouw tocht te vlug voorbij en moeten we je mooie verhalen missen!
    Geniet er nog maar lekker van.
  3. Annette:
    8 juli 2022
    Proost op het weekend, Louis!
    PS. Dat pilsje heb je dik (niet in de betekenis van corpulent, haha) verdiend 🍺
  4. Fia:
    8 juli 2022
    Louis, je hebt er de vaart in!!! En nu op naar Frankrijk. En ik sluit mij aan bij Kitty niet te snel fietsen want dan is deze reisblog snel afgelopen.
    Veel fietsplezier
  5. Claudia:
    9 juli 2022
    Wat zal zo’n koud biertje smaken na al die pittige kilometers!!!
    Ik geniet van al je verhalen Louis!!
    Succes!!🍀👍🏻🍀
  6. Bart Spierings.:
    9 juli 2022
    Saint Louis ja dat is het juiste , je hebt namelijk in levende lijve al deze status bereikt met het leveren van je fiets prestaties en optimisme!
    🫶🏻🫶🏻
  7. Ine Verhoeven:
    9 juli 2022
    Pilsje heb je echt verdiend, heel knap!!
    Geniet maar weer van het volgende land!
    Succes
    Gr Ine
  8. Cees:
    9 juli 2022
    Beste Louis wat een belevenis je niet het echt zelf beleven en doe vooral rustig aan voordat jouw lichaam begint te protesteren. Gr cees
  9. Marc Paulissen:
    Ook een goed weekend Louis,

Maak er weer iets moois van en vergeet niet te genieten van je tocht.....

Gr. Marc paulissen.
  10. CWM. MEIJER:
    9 juli 2022
    Beste Louis, Ik vind het knap wat je allermaal presteert. Ik zou het je never nooit na willen doen. Biljarten bij ome Toon lijkt me gemakkelijker. Veel succes op de laatste etappe.

Veel groeten van Marijke
  11. Henk Roberts:
    9 juli 2022
    Het allemaal best oneerlijk zo; jij zwoegen en ik (wij) genieten van je prachtige reisverhalen, wat een belevenissen. Ik lees ook jouw eigen onderkenning van hoe zwaar jouw tocht eigenlijk is. Dan leef ik nog meer met je mee, dan ik al deed. De mooie Vogezen heb ik ook ooit bezocht (met ons gezin), maar we konden niet lang blijven; we werden teruggeroepen door Sjef naar ons mooie dorp.
  12. Bob:
    9 juli 2022
    Die dames in Basel laten me niet met rust. Wat wilden ze van jou? Wat wilden ze überhaupt? Od sowieso? En toch is CH een gastvrij fietsland. Misschien komt het volgende advies een dag te laat. Mocht je op weg naar de Ballon d'Alsace door of langs Colmar komen, vergeet dan Musée Unterlinden niet. Desnoods moet je maar even omdraaien. Verder gaat het zo te lezen prima met je. Om dankbaar voor te zijn.
  13. Hans en Lena:
    10 juli 2022
    Het is net alsof je hier aan tafel je verhaal zit te vertellen, zo schrijf jij je verhalen. Geweldig. Ik zie het voorval met die twee dames zo voor me en er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Echt iets voor Louis. Ga niet te snel, luister naar je lichaam en wij mogen wat langer van je reisverhalen genieten.
  14. Wies en Frans:
    15 juli 2022