Donderdag 7 juli

7 juli 2022 - Kaiserstuhl, Zwitserland

Ondanks dat de wolken zich gisteravond samenpakten, donkerder werden en er een steeds hardere wind opstak, waardoor mijn tentje een proeve van bekwaamheid moest afleggen, bleef het toch heel de nacht droog. Er stond ook een broer van Willy Wortel op de camping die een gehuurd aanhangertje had hetgeen 29 kilo woog en dan nog zijn bagage. Met een grote fietspomp moest hij het geheel opbazen, matras (bodem) en tent. Hij heeft meer dan een uur staan pompen. De Rheinradweg die ik vandaag wilde volgen stond niet overal goed aangegeven. Hele stukken langs het spoor, dan links, dan rechts, waardoor ik steeds voor een dichte spoorwegovergang stond. De reizigers hadden daar minder last van. Erg goed aangegeven was de route niet zoals een dame in een stadje aangaf want ik was de zesde die het vroeg. Ondanks dat euvel een heel mooie route langs de Bodensee, door velden, bossen en langs de Rhein. Aangezien ik zelf van de route afweek maakte ik meer kilometers. Bij wegeerkzaamheden maakte ik nog een smak van je welste maar ongeloofelijk, ik kwam plat neer en had geen schram. Mijn rechter tas had meer schrammen en ik moest mijn stuur recht zetten. Geluk bij een ongeluk. Bij hotel 'De Donkere Wolk' vraag ik aan een dame, vol met tatoo's, naar de prijs en de beschikbaarheid van een kamer. 100,- ZF maar geen ontbijt en geen stalling van de fiets. Ik vertrok en informeerde een half uurtje later bij een wandelend echtpaar. Gezellig praatje en zij adviseerden mij de brug bij de waterwerken over te steken en in Duitsland te kijken. Vlakbij moest een camping zijn in Hochstenge  am Hochrhein waar ik de laatste cabine kreeg en waar super sanitair is. Van hieruit kan ik ook de Rhein volgen maar eerlijk gezegd dat heb ik nu al zo lang gedaan. Ik kan jullie bevestigen dat daar heeeel veel water doorstroomt. Morgen door naar Basel en daar duik ik Frankrijk in.