Donderdag 14 juli

14 juli 2022 - Zonhoven, België

Vandaag de Nationale Feestdag van Frankrijk, maar daar pik ik geen graantje meer van mee. Gisteren geen foto's geplaatst omdat internet erg slecht was. Nagenoeg de hele dag over toeristische fietspaden gereden dan wel gescheiden van de rijbaan. Wel een keer geschrokken toen er een konijn tussen mijn twee wielen doorschoot maar hij bleek niet het haasje te zijn. De aansluiting vlot gevonden bij de Servaesbrug in Maastricht om daarna de aansluiting op route naar huis te vinden via België. Onderweg ervaar ik weer eens gedurende een half uurtje wat regen is en deze keer doet het de fietser goed ondanks dat het nog fris is. Mijn gedachten zijn tijden bij niets dan de natuur, dan weer bij thuis en de reden waarom ik deze tocht toch oh zo graag wilde maken. En ik ga 'm maken! Morgen vanuit Zonhoven nog een goede 70 km naar Beek. Hier nog een hele toer gemaakt. Het eerste hotel gesloten, het tweede de deuren voor goed dicht, het derde gaf alleen maar mogelijkheden als ik niet alleen wilde slapen en nu een plaatsje gevonden op camping Heide Strand in Zonhoven, na 10 km rond fietsen. Morgen zal ik om 17:00 uur aankomen in de Ypelaerstraat. Dan is Marcel ook thuis. Het zal een bijzonder gevoel geven Wilhelmien en de kinderen na drie weken weer te omarmen. Het thuisfront heeft er voor gezorgd dat er een biertje en een wit wijntje koud staat. De rode wijn zal wel op kamertemperatuur zijn. Voor de liefhebbers, kom gerust langs om mijn Baars Santos te inspecteren en mij kun je dan ook nog een handje geven.

1. Jip & Janneke:
    Topper 👍
    Goede thuiskomst morgen!
  2. Cees:
    14 juli 2022
    Louis een veilige laatste stuk van de route .een groot compliment voor de geleverde prestatie. Geniet weer van Beek 🤙🤙
  3. Bert en Dicky van zandwijk:
    14 juli 2022
    Hoi Louis, het avontuur zit er bijna op. Voor straks een fijne nachtrust gewenst om zo de dag uitgerust voort te kunnen zetten, goede reis naar huis. Fijne avond, groetjes uit vuren
  4. Wilhelmien:
    14 juli 2022
    Deze keer niet hoog in de wolken gedragen door de wind op weg naar de warmte van mijn omarming.Maar zelf trappen over (letterlijk en figuurlijk)hoge bergen en diepe dalen op weg naar jou doel. Maar zoals je al vaker hebt bewezen met jou doorzettingsvermogen kom je altijd daar waar je wilt zijn. En ik ben nog steeds heel gelukkig dat ik dat doel mag zijn!! Voor alle volgers die met ons samen gereisd hebben en dit ook mee af willen sluiten staat er wijn en bier koud om op deze overwinningstocht te toosten van af morgen 17.00uur groet Wilhelmien
  5. Géke:
    Diepe buiging ..
  6. Trees Burgers:
    15 juli 2022
    Geen beter doel dan jij Wilhelmien.
  7. Marianne:
    15 juli 2022
    Het was weer fijn om op afstand getuige te zijn van jouw tocht. Geniet van de laatste kilometers en je thuiskomst.
  8. Marc Paulissen:
    Hey Louis & Wilhelmien,

Wat fijn dat jullie straks elkaar weer kunnen omarmen, na deze zeer dappere reis...

Gr. Marc Paulissen
    Welkom Thuis
    Chris
  11. CWM. MEIJER:
    15 juli 2022
    Dank voor de mooie vergezichten die jij ons gedurende de reis liet zien, en het inkijkje dat je ons soms gaf in jouw diepere gevoelens. Eerlijk en heel invoelbaar. Fijn dat je het nu kunt afsluiten met een voldaan gevoel, je wilde immers zo graag.
    Wij komen graag rond 17.00 uur. Stan / Marijke.
  12. Mieke Hexspoor:
    15 juli 2022
    welkom weer in Hilvarenbeek!!!!