Donderdag 30 juni

1 juli 2022 - Mantova, Italië

Vandaag opweg naar Pistoia door het mooie Toscane en hopen de familie Maestriperi weer te zien. Op tijd vertrokken omdat er enkele lange en steile hellingen te nemen zijn. Bidons gevuld en nog twee flessen extra drinken want er zal gedronken worden. Voor de duidelijkheid 9 liter gedronken en maar één keer een 'pisstop' moeten inlassen. Ik passeer het dorpje Vinci, ja het geboortedorp van 'de Leo' die ook nog geschilderd heeft in het Vaticaan. In Certaldo neem ik een broodje en koffie en men vraagt me waarom ik aan het fietsen ben met deze temperatuur. Dan vraag ik aan een chauffeur de beste weg naar Pistoia en neem het steile traject. De andere weg blijkt nog steiler. Dan de toer om de Via di Stazzana te vinden in de bergen want die blijken er twee te zijn. Ik wordt in de snikhete zon alle richtingen opgestuurd en  kom helemaal kapot bij Paolo en Milla aan. Wat een weerzien!!! Tijdens het avondmaal blijkt het hun 43ste trouwdag te zijn en morgen is Paulo jarig. Een heel huis had ik ter beschikking want ze hadden ook het huis van de overbuurman gekocht. Vanaf het balkon genoten van het uitzicht en 's avonds van de verlichte stad Firenze. Vrijdagmorgen op tijd ontbijten want zoon Luca komt nog langs voor hij naar zijn IT baan gaat. Ook blijkt hij met twee vrienden een manege gekocht te hebben en dat loopt allemaal prima. Hij is erg enthousiast. Zal hem als ik thuis ben het adres van de zoon van Cees v.H. doorgeven. Het afscheid was intens met alle beste wensen en het verzoek om toch nog eens met Wilhelmien langs te komen. Aan mij zal het niet liggen, dat probeer ik wel te verkopen.

1. Fred de Wildt:
    Top gedaan Lowietje !!
  2. Thea hin:
    Wat een mooi verhaal weer ! Goede reis verder ! Gr thea
  3. Cees:
    Jij tart elke uitdaging. Overschat het niet. Goeie reis. Gr cees
  4. Trees Burgers:
    1 juli 2022
    We zien niet met je af, maar genieten mee met je reis.
  5. Hans:
    1 juli 2022
    Louis, op weg om bergkoning te worden.
    Volgens mij geniet je met volle teugen, ondanks het afzien.
    🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️🍀
  6. Bart Spierings.:
    1 juli 2022
    Geweldige dag weer Louis !
  7. Ans van den Broek:
    1 juli 2022
    Louis, fijn je avonturen weer te lezen en te vernemen dat je nu door het prachtige Toscaanse landschap fietst. Geniet van de mooie natuur en doe voorzichtig. Je bent al een held en hoeft dat niet meer te bewijzen😄
  8. Hans van Tuyl:
    2 juli 2022
    Ha Louis,
    Het is weer een tocht zoals we van jou gewend zijn. Af en toe afzien maar ook heel veel leuke dingen meemaken. Nog een fijn fietsavontuur en daarna gezond weer thuis komen.
    Groeten van Hans en Anne