Donderdag 30 juni

1 juli 2022 - Mantova, Italië

Vandaag opweg naar Pistoia door het mooie Toscane en hopen de familie Maestriperi weer te zien. Op tijd vertrokken omdat er enkele lange en steile hellingen te nemen zijn. Bidons gevuld en nog twee flessen extra drinken want er zal gedronken worden. Voor de duidelijkheid 9 liter gedronken en maar één keer een 'pisstop' moeten inlassen. Ik passeer het dorpje Vinci, ja het geboortedorp van 'de Leo' die ook nog geschilderd heeft in het Vaticaan. In Certaldo neem ik een broodje en koffie en men vraagt me waarom ik aan het fietsen ben met deze temperatuur. Dan vraag ik aan een chauffeur de beste weg naar Pistoia en neem het steile traject. De andere weg blijkt nog steiler. Dan de toer om de Via di Stazzana te vinden in de bergen want die blijken er twee te zijn. Ik wordt in de snikhete zon alle richtingen opgestuurd en  kom helemaal kapot bij Paolo en Milla aan. Wat een weerzien!!! Tijdens het avondmaal blijkt het hun 43ste trouwdag te zijn en morgen is Paulo jarig. Een heel huis had ik ter beschikking want ze hadden ook het huis van de overbuurman gekocht. Vanaf het balkon genoten van het uitzicht en 's avonds van de verlichte stad Firenze. Vrijdagmorgen op tijd ontbijten want zoon Luca komt nog langs voor hij naar zijn IT baan gaat. Ook blijkt hij met twee vrienden een manege gekocht te hebben en dat loopt allemaal prima. Hij is erg enthousiast. Zal hem als ik thuis ben het adres van de zoon van Cees v.H. doorgeven. Het afscheid was intens met alle beste wensen en het verzoek om toch nog eens met Wilhelmien langs te komen. Aan mij zal het niet liggen, dat probeer ik wel te verkopen.