Zondag 1-07-2018 Sisak

1 juli 2018 - Sisak, Kroatië

Het is vandaag zondag, dus uitslapen en om 09:00 uur vertrokken. Nog 34 km naar de grens en dan verder langs de rivier de Sava. Merkwaardig dat na de grensovergang het landschap nagenoeg vlak is. Ik kom waarachtig een fietser tegen, een Duitser uit Wittenburg tussen Berlijn en Hamburg. Hij vertrok vanuit Zagreb en fietst via Bosnië en Montenegro naar de kust. Hij is enthousiast over het vlakke parcours en vraagt of Bosnië en Montenegro ook gemakkelijk te doen zijn. Iets zwaarder antwoord ik hem om hem maar niet te ontmoedigen. Dit was een prettige onderbreking voor de eenzame fietser. Even later passeer ik een wandelende fietser en vraag of hij stukken heeft. Nou volgens mij niet aan zijn fiets maar een stuk in zijn kraag of half stoned. In mompelend Engels geeft hij aan dat er speling zit op zijn trapas. Ik zeg hem verder te moeten om nog op tijd bij de Super te zijn. Langs de Sava een nagenoeg Nederlands rivieren landschap met bijzondere typen huizen en heeeel veel ooievaars. Neergestreken in Sisak. Kroatië speelde 1-1 tegen Denemarken. De straten en terassen zijn inmiddels leeg. Iedereen is gedesillusioneerd huiswaards gegaan. Dit belooft een rustige nacht te worden. Ook geen muziektent naast het hotel.

1. Anneke Marree:
    1 juli 2018
    Kroatië heeft gewonnen meneer de fietser! Penaliteit schieten was het! Het zal wel feest zijn morgen! Iedereen in opperbeste stemming. Als het weer dan ook een beetje mee zit. Veel fiets plezier nog!
  2. Hans en Lena:
    2 juli 2018
    Toch een prachtig gezicht al die ooievaars. Het zal een hele verademing zijn om eens een lekker vlak stuk te kunnen fietsen. Na een goede nachtrust voel je je als een herboren mens.
  3. Riet Vugts:
    2 juli 2018
    Dag louis, vanuit een zonovergoten Hilvarenbeek volg ik je fietstocht. Ik heb er bewondering voor.
    Ik wens je nog veel mooie fietservaringen, leuke ontmoetingen en een veilig weer thuis.
    Hartelijke groet
  4. Cees:
    2 juli 2018
    louis wat doe jij een ervaring op .jij gaat elke uitdaging aan prachtige omgeving .goeie reisdag toegewenst .
  5. Henk en Ilse:
    2 juli 2018
    Omdat Kroatië door is, zullen ze weer gaan feesten. Maar dan ben jij de grens al over toch? Wij volgen je reis op de voet. Heel interessant.
    Veel succes verder en veel fietsplezier.
    Ilse en Henk
  6. Ad van Gool:
    Ha Louis,

Het is weer een avontuurlijke reis als ik het zo lees. En in alle opzichten ook een pittige. Maar dat hoort erbij! Kwestie van stug doorfietsen dan kom je vanzelf waar je zijn moet.
    Veel plezier nog! Ik volg het wel vanuit een luie stoel in de schaduw. Ook niet verkeerd!
  7. Henk:
    2 juli 2018
    Bijzonder te lezen dat de veronderstelde supporters van de kroaten bedroefd zijn als gevolg van de winst voor de ploeg.