Zaterdag 7-07-2018 7km voor Cortina d' Ampezzo

7 juli 2018 - Cortina d'Ampezzo, Italië

Vandaag later vertrokken omdat ik tot 3:30 wakker lag vanwege de opgezette rechter voet. Vanaf 07:15 met de site van Flixbus in de weer om mogelijkheden voor de terugreis te bekijken. Marcel was thuis behulpzaam omdat ik zelf geen overboeking kon doen. Oké, na het ontbijt richting Passo Maurina, waarover ik in mijn vorige bericht foute info gaf. Is slechts 1298 meter!! Het traject viel voor mij in twee delen uit een, de aanloop, veel zwaarder dan de finale maar wel met bijzonder mooie uitzichten. Tussen het eerste en tweede deel voegen zich twee "wielrenners" bij mij. Twee mannen uit Ile de la Réunion. Of ik volgend jaar daat kom fietsen en nog een hele hoop onzin meer maar super gezellig en een welkome onderbreking. Als ik na de Passo Maurina de afdalung in wil zetten, passeert er net een touringcar en een heeeeele rits auto's. Ik besluit een vijftal minuten te wachten maar haal deze toch weer in en ga de hele karavaan ook nog een voor een voorbij. Geen hachelijke onderneming maar wel gruwelijk uitkijken. Toen ik de bus wilde inhalen gaf de chauffeur wel even gas bij maar ik ging nog even harder op de pedalen en kon niet nalaten toen ik hem voorbij was toch even mijn middelvinger op te steken. SORRY. Als ik een heerlijk ijsje eet in een dorpje, moet je eigenlijk niet doen want daar krijg je dorst van, weet de juffrouw mij te vertellen dat Bolzano nog meer dan 155 km verder is. Ik heb er nog 50 km bijgetrapt maar was daarna wel op. Vanavond in hotel La Dogana Vecchia heerlijk gegeten en heel gezellig zitten babbelen met mijn buurman. Een Sardiniër, vroeger vrachtwagenchauffeur en nu touringcarchauffeur die nog een eilandbewoner/vriend in Vught heeft wonen. Alléh, morgen weer in de pedalen en zien hoe ver ik kom want ik heb gekozen voor de zwaarste route en moet nog twee passen over. Ik zal blij zijn weer bij Wilhelmien en Marcel te zijn. André zit inmiddels weer voor 9 weken in Uppsala voor een werk/ontspannings periode.

1. Henk:
    8 juli 2018
    Louis, Als je gruwelijk moet uitkijken, dan ben je, naar mijn mening, toch bezig met een hachelijke onderneming. Maar jij als ervaren reiziger kijkt daar dan toch anders tegenaan. Niettemin nog veel plezier gewenst!
  2. Wil Gijsbers:
    8 juli 2018
    Inderdaad zoals Henk ook zei...moet gruwelijk uitkijken en zeker op bekende passen. Ik ben weer terug van onze jaarlijkse rally van de Morganclub, nu in Noord Italie / Oostenrijk. In vergelijking met 8 jaar geleden valt het ons op dat de passen nu niet meer beheerd worden door auto's maar door racefietsen (veel nederlandse clubs), motoren en nog wat auto's. Louis, je bent de tijd ver vooruit want de (elektr.) fietsen gaan het echt winnen. Louis je hebt al een mooie rit in een rustige, veelal onbekende streek achter de rug en daar mag je trots op zijn. Ik wens je nog vele plezierige maar veilge km. toe
  3. Corrie en Noud:
    Louis,
    handen aan het stuur houden en niet omhoog steken!
    goede en veilige terugreis gewenst.

Corrie en noud
  4. Géke:
    8 juli 2018
    Louis, wel hachelijk soms op de weg zeg! Kijk vooral goed uit, veilig en gezond thuiskomen is een MUST ! Geniet nog van de laatste fietsdagen ! Lieve groet uit een pff heerlijk warm
    Hilvarenbeek ☀️😎 Geke
  5. Dick Heuckeroth:
    8 juli 2018
    Louis je bent bezig met een “hachelijke” reis. Ik sluit mij bij Henk aan en denk dat je hebt laten zien dat je een “bikkel” bent. Je hebt prachtige tochten gemaakt echter er komt een tijd dat je dit soort tochten achter je moet laten. Er zijn ook leuke routes dichtbij huis, waar naar mijn bescheiden mening ook voldoening uit te halen is. Nogmaals chapeau en denk aan je gezondheid.
  6. Cees:
    8 juli 2018
    louis veel ervaring opgedaan blijft oppassen.Prachtige omgeving, geniet ervan gr cees
  7. Hans:
    Louis,

De afdaling vanaf Canazei hebben wij onze v70 total loss gereden wij reden naar boven en zij kwam van boven.
    Groet, Hans
  8. Cis:
    Af en toe kamikaze Louis,
    Maar ja dat houdt er de spanning in.
    Kom wel gewoon thuis vur jullie Wilhelmien!
    Gr Cis
  9. Fia:
    9 juli 2018
    Louis veilige thuisreis. Zet 'm op!!!!
  10. Jeroen:
    9 juli 2018
    Lowieke, goed dat de Balkan achter je ligt, lijkt me qua verkeer een constante stress-factor. Je maakt een epische tocht. Nu alleen nog een paar mooie alpen-cols, geniet ervan! Trek je wel even je shirtje recht voordat je over de streep komt? :)