Zondag 10 mei 2015, Alcala del Rio - Parma del Rio

10 mei 2015 - Palma del Río, Spanje

Totaal stand 1517. Temperatuur vanmiddag oplopend naar 39° en een ongelooflijke, sterke tegenwind.

Bij het uitrijden van het dorpje bij de bar van de supermarkt, welke wel open was, water ingeslagen en dat zou niet bij een keer blijven vandaag. Ondanks dat het ongelooflijk hard waaide, ging ik niet in z'n achteruit maar het scheelde maar weinig. De nodige wielrenners die mij passeerden maakten een praatje, waar vandaan, waarheen en allen gaven aan dat het vanmiddag gruwelijk heet zou worden. Na Lora zou het ook vlakker worden en eerlijk gezegd het kwam allemaal uit. Ik reed van BAR tot BAR om water in te slaan en om af en toe een cola te drinken. 's Middags heb ik me in een klein plaatsje, in een park, op een bankje in horizontale positie geplaatst. Later in de middag bij een sinaasappelplantage twee van die grote oranje bollen onder de boompjes gepakt. En dat zijn even andere sinaasappelen dan die oranje tennisballetjes die jullie bij AH of de Jumbo zien liggen. Voor dit formaat heb je zo wat twee handjes nodig en lekker zoet dat die hier zijn. Bij de laatste BAR waar ik stopte vroeg de barkeeper of ik met een zelfmoordpoging bezig was om met dit weer te fietsen. Ja, inderdaad ik reed vandaag op een BBQ op twee wielen en afzien dat het was. De omgeving was niet je dat, zodat ik geen foto's genomen heb. Wel trakteerde ik me op een luxe onderkomen in Parma de Rio waar ik net gegeten heb. Maar als ik hier het gezelschap aankijk dan lijkt het wel of er zo'n "Libelle gezelschap" is neergestreken. Nee Wilhelmien, je hoeft je nergens zorgen om te maken.

1. Marion Ambachtsheer:
    11 mei 2015
    Hallo zwarte piet, misschien een idee om te leven als een Spanjaard, s morgens vroeg fietsen en s middags siësta. Pas thuis met de kerst lijkt me niet zo gezellig.
    Wees verstandig in de hitte.
    Marion en Joop.