Vriendelijk doch dringend verzoek

10 mei 2015 - Palma del Río, Spanje

Beste volgers, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om een kaarsje aan te steken met de intentie om minder warm weer en minder wind tegen.

Wind mee is geen bezwaar. Anders denk ik dat ik Kerst en Nieuw hier nog mee ga maken.

1. Monique Jansen:
    10 mei 2015
    Kaarsje opgestoken in Koblenz, ook hier veel wind tegen, hoop dat het helpt
  2. Rut en Cor.:
    11 mei 2015
    We hadden onze kaarsjes al op gebrand tijdens je reis door het azie gedeelte dan moet je nu maar even via Fatima fietsen. We doen ons best groet rut cor.Zet em op.
  3. Henk en Ilse:
    11 mei 2015
    Tjonge man, dat is pas echt afzien. Ook hier in Valencia is het lekker weer, maar niet zo heet. De wind begint pas rond 15.00 uur te blazen dus toen ging het kaarsje uit. Nu weer een nieuwe op steken. Wanneer denk je hier in de buurt aan te komen. Kunnen we even bijpraten.
  4. Hans van Tuyl:
    Ha Louis,
    We gaan een kaarsje aansteken voor jou en we hebben al een schietgebedje gedaan. Hopelijk helpt het.
    Het gevaarlijkste deel van je tocht zit er gelukkig op.
    Succes en sterkte voor de rest van je trip.
    Groeten, Anne en Hans
  5. Chr appels:
    afz ied en chris
    wij hebben er extra druk achter gezet !!!
    je weet dat wij in de huiskamer een immens grote kaars hebben staan.
    Hij brandt !!!
    dat wordt min 5 graden en kleine orkaan in de rug !!!
    groetjes ied en chr.
  6. Chr appels:
    louis,
    is het een optie om 's morgens heel vroeg te beginnen.
    Overdag een flinke Spaanse siësta en 's avonds weer in de pedalen om
    de benodigde afstand te completeren ????

groetjes en veel succes chris
  7. Loek:
    11 mei 2015
    Hoi Louis, Vandaag je verhalen eens bij gelezen! Je bent al flink op weg Spanje door en gaat als een speer! Hopelijk vergeet je onderweg niet te genieten en aan te passen aan de weers- en wegomstandigheden. Volgens mij heb ik je het verhaal verteld van Joe, die op weg was vanuit Duitsland naar Zuid-Afrika. Hij was 9 maanden onderweg en kwam toen bij mij aan in Marrakech. Tot aan Madrid is het zeker nog erg warm en bovendien zitten we nu in een warme periode. Het is nu hier in Marrakech 42 graden. Take your ime Louis en enjoy! Loek, Riad Aicha Marrakech
  8. Hans:
    He Louis,
    Je weet toch als je in Marokko bent leef je als een Marokaan, In Spanje als een Spanjaard. Dat betekent :'s-morgens vroeg op, 's-middags siësta en een leuk restaurantje zoeken in een klein dorpje voor een menu del dia voor 10 euro, goed uitrusten en daarna nog een stukje fietsen. Dus Louis niet fietsen in deze hitte, je ziet toch ook geen spanjaard buiten, doe het rustig aan en geniet vooral. Je hebt de tijd. De eerste bijenkomst van de "soos" is pas op 1 juli a.s.
    groet en het ga je goed.
  9. Ghisele:
    11 mei 2015
    Dank je wel Louis voor het mooie weer dat je vandaag naar ons hebt gestuurd. In ruil hiervoor hebben we eindelijk de tuinfakkel kunnen aansteken! Dat moet zeker het gewenste effect hebben.
  10. Jip & Janneke:
    12 mei 2015
    Hoi Louis,
    Het kaarsje heeft gebrand, samen met de vurige wens dat de wind voor jou uit de goede hoek mag komen en de temperatuur aangenamer wordt. Maar de "Heiligen van Dienst" deze dagen behoren tot de ijsheiligen. Hun voorspraak en invloed doet hier de temperatuur eerder stijgen dan dalen. Hopelijk heb je in de koele kathedraal van Cordoba zelf ook een kaarsje branden voor de plaatselijke "Weergoden".
    Vroeg uit de veren, een siësta, goed drinken en vooral naar het koele noorden blijven fietsen.
    Vrede en alle Goeds,
    J & A
  11. Bob:
    13 mei 2015
    Beste Louis, wat moet jij geleden hebben, afgezien, getwijfeld, ge(wan)hoopt. Niettemin ga je door. Hulde daarvoor.
    Een paar dagen heb ik je niet kunnen volgen. Niet omdat jij zo hard ging, maar omdat ik zelf hinderlijk gevolgd werd en mij dus moest verstoppen.
    Met dat kaarsje waar je om smeekte, had ik wel wat problemen. Het belangrijkste was wel dat een brandende kaars warmte afgeeft, en daar zat je niet bepaald op te wachten. De oplossing is tweeledig: koudvuur, en de weersverwachting: vannacht wellicht vorst aan de grond. Wilhelmien moet dus vanavond de kwetsbare moederdagplanten binnenzetten.
    Toi toi! Je gaat de goede kant uit.

Bob