Dinsdag 27 juni

27 juni 2017 - Hobro, Denemarken

Aleereerst dank voor alle lieve woorden en harten onder de riem, ontvangen op mijn blogje en "wotsep". Hartverwarmend ondanks de "pijn". De overtocht van 18 uur naar Denemarken was bijzonder. Aan de ene kant wat tijdsduur, aan de andere kant om Noren te zien veranderen als alcohol goedkoper is dan op het Noorse grondgebied. De ferry was namelijk Deens. Dan ziin de problemen met het lopen  niet altijd het gevolg van de golf bewegingen. Maadagmorgen om stipt 07:30 meren we aan. Ik kleed me om in de wachtruimte van een autowasstraat en zoek mijn uitgestippelde weg. Het stormt en heb de wind steeds van rechts opzij maar HET IS DROOG! Waarrempel, in Aalborg vind ik toevallig de 3 en volg die dan maar. Even geen aansluiting kunnen vinden en rijd terug naar een fietsenmaker die niet wist dat de 3 voor zijn deur doorliep maar met internet zet hij me weer op het goede spoor. Een prachtige route maar in vele gevallen beter voor de mountainbiker. Op een zeker moment rijd ik 3 uur door weien en vooal bossen en verwacht door de wilde beesten opgegeten te worden tot ik in Arden aankom. Vanuit Arden 19 km over de asfaltweg naar Hobro waar een camping schijnt te zijn. Daar, na 140 kilometertjes, na een droge dag, de nacht doorgebracht. Wat kan de mens soms gelukkig zijn hoewel ik onderweg toch een paar keer pijn heb gehad vanwege het moeten afbreken va mijn feitelijke tocht.

1. Bas van Dongen:
    27 juni 2017
    It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change.
  2. Trees Burgers:
    27 juni 2017
    Elke tocht heeft zijn eigen hobbels. Jij bent goed in nemen van deze hobbels. Geniet van de tocht en heb vertrouwen.

Groetjes Trees
  3. Jan Hoogveld:
    27 juni 2017
    We wensen je nu na al die kou en nattigheid een betere tocht richting ons geliefde Hilvarenbeek toe. We zien je graag in goede gezondheid terug.
    groetjes Jan en Geneviève
  4. Géke:
    27 juni 2017
    Wat kun je daar dan van genieten dat het droog is en de zon schijnt ! Voor jou komt vast een nieuwe kans ! Ik zeg altijd het zal wel ergens goed voor geweest zijn! Welkom thuis !
  5. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Het moet maar een paar dagen droog blijven, en de wind van achter dan kan je nog wat inhalen en nog genieten nog even volhouden Willemien vangt je op. Sterkte en heel veel groetjes.
    Henk.
  6. Kees van Kemenade:
    27 juni 2017
    Was mich nicht umbringt, macht mich stark. Jij hebt heel wat getrotseerd, Louis
  7. Chr appels:
    28 juni 2017
    Nu je dan toch in Denemarken zit. Hun kreet it is red it is white it is Danisch dynamite
    Die andere variant moet je niet gebruiken,dan sturen ze je de verkeerde kant op.
    Es ist wies es kost rot es kost Danisch knakkebrot !