Zaterdag, 9 mei 2015, Acros de la Frontera - Alcala del Rio

9 mei 2015 - Alcalá del Río, Spanje

Totale km stand 1427, 's morgens veel wind tegen, 's middags 37°

Yes er is wifi dus mijn blogje kan bijgewerkt worden. Nop schreef links onder in de Hilverbode, "van Marrakesh naar Hilvarenbeek kun je veel wind mee hebben". Maar Nop met al zijn levenservaring en die heeft hij ontzettend veel, moet toch weten dat 'niets zo veranderlijk is als de mens en het weer', dus kun je ook heel veel wind tegen hebben. Slechts een keer toen het stormde vanuit de Atlas had ik wind mee, alle andere keren tegen. Wat ging er vandaag mis en wat ging er vandaag goed. Na mijn bliksembezoek aan de Carrefour, voor eten en drinken, heb ik blijkbaar mijn blauwe fietsshirt niet goed bevestigd om te drogen met als gevolg, shirtje weg. De weg bestaat uit korte klimmen en afdalingen met sterke tegenwind dus erg afmattend. Hierin komt pas verandering een kleine 40 km voor Sevilla. Daar wordt het vlakker maar ook beduidend warmer. 20 km voor Sevilla nog maar een keer drinken ingeslagen en in een sportzaak een nieuw shirt gekocht. Het stuk tot nu toe was echter saai en je komt er geen mens tegen. Na Sevilla, een prachtige stad, redelijk snel de aansluiting met de Andalusie-route van Benjaminse opgepikt. Voor degene die Benjaminse kennen, weten dat het dan vaak overgaat in zandpaden. Niks mis mee, alleen even wennen en het zou prettig zijn als Benjaminse de volgende keer de gaten opvult en glad strijkt. Na 119 en info bij de plaatselijke politie een hotel gevonden. Na zo'n warme dag doet een bad goed, maar er is geen afvoerstop aanwezig die ik wel in een andere kamer vind waar de deur van open staat. Ik wil op een zeker moment het bad laten leeglopen en begrijp nu waarom er geen afvoerstop aanwezig is. Ik hoor bloop, bloop en zie het water elders omhoog spuiten. Juist op tijd de stop er weer in en dweilen met een handdoek, om te voorkomen dat het water de slaapkamer in loopt. Een leuke bijkomstigheid. Daarna heerlijk gegeten in het dorpje en nog even contact gehad met onze Marcel en later met Henk die over twee weken op en neer gaat naar Bulgarije.

1. Ghisele:
    10 mei 2015
    Als jij die 37graden deze kant op stuurt, stuur ik jou onze 17 graden.
    ruilen?
    En als je alles hebt gehad: waterballet!
  2. Fia:
    10 mei 2015
    Inderdaad Louis, Wilhelmien, Mieke, Hans en Brigit waren hier! Jammer dat je er niet bij was! Zeker als ik lees hoe het afzien is met drinken en eten. Hoop dat je in wat betere omstandigheden vanaf nu de tocht naar Hilvarenbeek kunt vervolgen! Hou je haaks.
  3. Nop:
    10 mei 2015
    Louis, 'wind tegen' werpt de mens terug op zichzelf; 'wind mee' doet hem uitzien naar de ander.....! Op jouw toch kom je beide facetten tegen maar ik wens je overwegend 'wind mee' toe. Hou vol!
    Nop.
  4. Huub van dongen:
    10 mei 2015
    Louis, je komt nu op bekend terrein voor mij. Alleen ik doe het met de auto.
    Groten van Tobias, Hugo en Milly en mij.
  5. Cis:
    Alé Louis,

Er is nog genoeg werkgelegenheid als ik jou taferelen lees. Ik zal een paar klusjes bij de albert heijn ophangen. Het brengt jou en mij tot bezinning wat we er toe doen en wat er toe doet. Succes met de europese kilometers. Ik zal een dikke kaars vanmiddag voor oe opsteken. Dat voelt wat warmer aan.

Cis
  6. Hans en Lena:
    Ola Louis,
    wat een tocht zeg, jij hebt op diverse momenten echt moeten afzien. Ik kan me voorstellen dat je af en toe wel eens achter je oor hebt gekrabt en gedacht moet hebben: " waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen" .
    Toch, zoals de mens Louis is, maar heel even en vervolgens vol goede moed weer verder.
    Gelukkig ben je nu in Spanje en dat land is voor jou niet onbekend. De nodige ontberingen heb je gehad en dat zal in Spanje allemaal wel meevallen.
    de komende kilometers zullen voor je fiets en je kuiten een verademing zijn.
    Geniet verder en we kijken al weer uit naar je volgende verslag.
    Groeten, Lena en Hans
  7. Corrie en Noud:
    Louis,

We genieten van jouw verhalen van je reis! Leuk geschreven met veel humor.
    We denken dat je weer onbetaalbare ervaringen opdoet!
    We hebben Wilhelmien ook nog even gebeld met de trouwdag om te horen dat het daar ook goed gaat.

Wij gaan morgen een week naar dwingeloo, wandelen in de omgeving: westerborg, ruinen, diever.
    We wensen je veel mooie "ontmoetingen" en een voorspoedige reis.!

Noud en Corrie