Zaterdag 2 mei 2015 Sources d'Errabies - Azrou

3 mei 2015 - Fez, Marokko

kmstand 790, bijzonder warm, 38°

Direct na het dorp een ongelooflijke klim en dat direct vanaf de hoteldeur zonder een ontbijt. Onderweg zie ik nog een platgereden Heineken blikje en een blikje van een ander merk dat Allah daar neergelegd had om mij waarschijnlijk te pesten. Het was al twee keer zwart voor mijn ogen geworden, vandaar dat ik bij een Gite even pauzeerde en daar van een Francaise en haar dochter een paar banaantjes kreeg. Hier dan maar de inwendige mens versterkt. Aangezien ik zelf de route heb uitgezet mag ik niet klagen, maar als je dan door Nationale Parken rijdt dan moet je beseffen dat je weinig gelegenheden tegenkomt, met als gevolg ook weinig mensen. Wel in het wild levende apen, soms in groepen van wel 40 stuks, maar ze lieten zich niet fotograferen zoals bij National Geografic. Een vriendelijke Marokkaan met een Renault biedt mij aan mij een eindje naar boven te trekken, maar als hij dan gas geeft weet ik niet hoe snel ik moet loslaten om niet met één armpje verder te moeten gaan. Neergestreken na een zware dag op een Eurocamping(????) net buiten Azrou waar, het wordt een beetje saai, ook geen eten te krijgen was. Gelukkig was er wel een winkeltje vlakbij waar ik een stuk brood, de laatste vier "La Vache Qui Rit" smeerkaasjes kocht en het nodige vocht, let wel, water en cola. Op de camping was wifi, maar die werkte die dag "toevallig" niet. Het kan ook niet allemaal meezitten, nietwaar. Het thuisfront even gebeld waar ik verbleef en later nog een keer om hen gerust te stellen, dat ik toch wat eten had kunnen bemachtigen.

1. Myriam Kanters:
    3 mei 2015
    Hoi Louis! Het lijkt daar Nederland wel, ook weinig Bed, Bad en Brood. Succes verder en groet! Myriam
  2. Ghisele:
    4 mei 2015
    ik hoop toch niet dat ik straks een skelet met fietsbroek in de Ypelaerstraat zie aankomen.
    Gooi er gerust nog wat smeerkaasjes tegenaan. Kan nooit kwaad.