Woensdag 3 juni 2015, Lamarche sur Saône - Bauley

4 juni 2015 - Baulay, Frankrijk

Totaalstand 3976 km, geweldig goed weer.

Het parcours was leuk, het humeur goed en in het eerst volgende dorp kom ik twee Duitsers tegen. Ik vraag hen of zij een werkplaats of tankstation zijn tegengekomen de laatste twee kilometer, maar het antwoord is nee. Praatje over beide routes. Zij waren op weg naar Bilbao maar gingen niet naar Santiago, want zover ging de interesse niet. Even terzijde de twee maten zijn totaal verschillend van postuur, de ene sportief de ander dik waardoor zijn onderlichaam t nog precies tussen zijn stuur en zijn zadel past, het prototype Duitser zou je zeggen. De mooiste rit die de corpulente heeft gereden was naar St. Petersburg maar de zwaarste rit was "end to end", de tocht van zuid Engeland naar noorden van Schotland. Wat had hij daar afgezien. Zoals ik reeds zei heb ik daarna nog een paar keer goed gegeten, hetgeen koren op de molen was van de sportieveling. Het was aangenaam pauzeren met deze twee. Later kom ik een Nederlands echtpaar tegen uit Apeldoorn. Na weer kilomeeeeeeters in de eenzaamheid te hebben gereden vind ik na informeren een camping à la ferme in Bauley waar ik een hele rustige Duitser, Willy, aantref uit Hanover die alleen maar aangeeft hoe rustig hij deze trip onderneemt naar Marseille. Over haast wordt niet gesproken en Willy heeft de tijd of moet de tijd wel nemen als ik de hoeveelheid bagage de volgende dag zie. Hij nodigde zichzelf uit om mee te gaan toen ik wilde gaan eten maar het "restaurantje" was gesloten en Willy toog terug naar de camping. Ik zocht nog tien minuten verder en vond bij een haventje een leuke uitspannning  waar ik nog een in Frankrijk wonend Belgisch echtpaar aantref en later nog twee Franse echtparen. De Belgen van origine uit Brussel, zij Vlaams sprekend hij Frans sprekend, maar een ambiance geweldig. Het gesprek met de Fransen was serieuzer, de jongste was nog knecht geweest van Gerie Kneteman en opa was ordenance geweest in het Franse leger en had ook een tijd in Marokko gediend.  Nou het gesprek laat zich raden. De eigenaar, Robert, had een enorm gevoel voor humor en deed absoluut ook nog een duit in het zakje. Wat een avond.

1. Anny van Kraay:
    4 juni 2015
    Mooi Jan ,
    Geniet er van succes verder ,ik kijk uit naar je ervaringen .
    Gr Anny