Dinsdag 2 juni 2015, Mâcon - Lamarche sur Saône

4 juni 2015 - Lamarche-sur-Saône, Frankrijk

Kilometerstand 3845 goed weer.

Even de Route Nationale gevolgd omdat ik niet weer omhoog en omlaag wilde totdat ik dacht, zou er nou geen Fransman op het idee gekomen zijn om langs de Saône een fietspad aan te leggen. Vervolgens reed ik maar eens richting de rivier en jawel hoor, een prachtig fietspad. Bij Tournus ontmoet ik een ouder Duits echtpaar op weg naar de Middelandse Zee. Even gezellig staan buurten. Wanneer het fietspad over gaat in een mountainbikepad ontmoet ik een jonger Duits echtpaar en die geven aan dat ik wel verder kan maar langzaam moet rijden om de grote gaten te vermijden maar het moet te doen zijn. Later volg ik "la voie verte" richting Chalon sur Saône om daarna weer ansluiting te krijgen op de Benjaminse route en dat betekende kilometers door velden en een heeeeeeeel lang traject door een bos. Maar na 159 km was daar de oplossing, een hotel, prijs van de kamer € 95,-. Nee een camping zou er niet zijn. Ik vraag 500 meter verder of er een camping in de buurt is, maar volgens de dame is die nog gesloten, echter zij wijst mij op een veldje driehonderd meter terug waar veelal campers staan. Ik daarheen en ja hoor, wel tien campers, twee Nederlandse en ik mijn tentje daar maar bij gezet. Terug naar dat Hotel Restaurant en de inwendige mens versterkt. Zegt de eigenaar bij het afrekenen en een praatje pot over mijn trip dat zijn vrouw mij had moeten uitnodigen om mijn tentje in de tuin te zetten als ik daar bleef eten. Op zijn advies, ga je tentje maar even halen dan kun je het hiet neerzetten, echter aangegeven dat het mij beter leek op dat andere terrein de nacht door te brengen.