Woensdag, 20 mei 2015, Cedrillas - Cantavieja

20 mei 2015 - Cantavieja, Spanje

Totaalstand (hoe krijg ik het voor elkaar 2424 km, het weer 's morgens 6°, 's middags 11° en heel veel wind uit alle hoeken.

Gisteren zou ik k.o. zijn gegaan in de elfde ronde. De arbiter was al aan het tellen en bij zeven ging de bel die mij redde, waardoor ik de twaalfde ronde kon afmaken maar niet als winnaar uit de strijd kwam. Vanmorgen 6° en geen winkeltje in het dorpje waar ik een paar handschoenen of een lange sportbroek kon kopen, dus ging ik maar als viervoeter met sokken aan handen en voeten op de fiets. Weer een enorme wind, mijn lippen scheurden open en bloedden. Het werd tot twee uur 's middags weer afzien maar daarna werd de wind iets minder. Heel de dag speelde de dag van gisteren door mijn bol en dat gaf geen fijn gevoel. 's Middags lijkt het of er een blik Nederlanders is opengetrokken. Eerst ontmoet ik Maria en Gerard Brouwer uit de buurt van Oss, even later Marion en Ralf uit Maarn en daarna Bert en Annemarie uit de Achterhoek. Zij komen allen uit de tegenovergestelde richting en met allen heb ik een ontspannend praatje. Merkwaardig, zij hebben allemaal Rome en Santiago gefietst maar allen reageren hetzelfde. Je komt nagenoeg niemand tegen, de route is veel zwaarder dan de andere routes. Allemaal hebben ze afgezien en er zijn geen kilometers te maken. Dus mij staat dus nog wat te wachten, hoewel tot de windmolens zegt Henk Verhorevoort en die zie ik, nu ik in Cantavieja ben aangekomen. Thuisfront en reageerders, hartelijk dank voor jullie lieve en sympathieke reacties. Erger als gisteren kan het volgens mij niet meer worden, ik heb er weer zin in en moet dit af kunnen maken. De wind kan alleen maar waaien. Ik kan fietsen, lopen en als het moet me klein maken en kruipen!!!

1. Wil Gijsbers:
    20 mei 2015
    Louis, ik neem m'n petje af voor jouw enorm doorzettingsvermogen om je doel ( Hilvarenbeek / 5000 km ) te bereiken. Na een zware inspanning komt natuurlijk de prestatie-kick die heel veel voldoening geeft. (sportschool-gevoel). Echter de laatste -en komende- dagen hebben meer de vorm van een kruistocht.
    Louis, je moet wel tijdens de tocht kunnen genieten en overigens niemand neemt het jou kwalijk als het doel wat bijgesteld wordt.
    Ik wens je evenwel een plezierige voortzetting van de reis toe
    Wil.
  2. Monique Jansen:
    20 mei 2015
    Wat ben je toch een enorme bijtert!! Heb het net aan Willy voor gelezen van je rampdag, 19 mei. Kreeg helemaal een brok in mijn keel, dit is wel erg afzien!! Wat een veerkracht heb jij in je om zo door te gaan, denk aan je, groet Monique
  3. Mieke Hexspoor:
    21 mei 2015
    Hey Louis,

19 mei is bij ons in de fam. een feestdag, maar voor jou duidelijk niet!!!!Dat was afzien, maar gelukkig heb je de moed weer bij elkaar geraapt!
    Hopelijk gaat het je nu wat beter af en zijn de weergoden je beter gestemd..En een keer uithuilen bij zo'n tocht moet kunnen!, toch??
    Leuk dat je bij Henk en Ilse bent geweest en dat je zo lekker vertoeteld werd.
    Louis, zet um op!!!
    Goeie groet Mieke
  4. Ans van den Broek:
    21 mei 2015
    Dag Louis, je laat ons al wel een heel spannend boek lezen. Ik hoop voor je dat de weergoden de komende dagen wat liever voor je zijn en dat je kunt blijven fietsen i.p.v. kruipen. Je hebt inmiddels laten zien wat je aan kunt en dat is heel veel.
    In Nederland maken ze zich druk om de jurk van Trijntje. Jij zult denken waar hebben ze het over.
    Houd moed maar opgeven vinden wij ook niet erg.
    Lieve groet van Ans.
  5. Bob:
    23 mei 2015
    Ach, beste Louis, wat moet jij geleden hebben. Vanmorgen (zaterdag): eerst een kaarsje opgestoken en toen even gemediteerd op het bankje vóór de kapel, jullie bankje, en gedacht, nog even en er komen jou Camino-pelgrims tegemoet met allemaal hun eigen verhaal, dat weet je van eerdere reizen, en zij zullen ook jouw verhaal willen horen, heb je al een draaiboek klaar met het antwoord?

Bon voyage en bon courage.

Bob

PS
    Als ik mediteer doe ik dan in associaties. Vandaar de redekundige incorrecties.