Donderdag 21 mei 2015, Cantavieja - Valderrobres

21 mei 2015 - Valderrobres, Spanje

Totaalstand 2517 km, het weer 's morgens 5° en na 14:00 uur wordt het beduidend beter. Vanuit Cantavieja begon ik met een zeer steile afdaling van 9% een kreeg daarna kilometers lang een zeer slecht wegdek hetgeen niet goed was voor mens en materiaal. Hier ontmoet ik ook de enige twee mensen van vandaag. Fietsers, dus ik roep gewoon "goede morgen" en krijg een goede morgen terug. Tja zeg ik, als je fietsers tegenkomt zijn het Nederlanders, waarop de man reageert met "nee wij zijn Vlamingen". Merkwaardig dat een Vlaming nooit zegt "ik ben Belg". Maar goed het echtpaar komt uit Brugge, zeer sympathieke en enthousiaste mensen. We hebben het over het Begijnhof, hotel de Egelantier en restaurant De Zilveren Pauw in Brugge en natuurlijk over de route en de routes die zij al gereden hebben. Zij vragen wat hen dadelijk te wachten staat. Ik krijg een volledige uitleg van de route tot Girona en hoor dat ik nog heel veel moois te zien zal krijgen. Ondanks de sterke wind en de koude, het leek wel dat ik door een open koelkast reed, was de rit tot Valderrobres vandaag suuuuper mooi. De nachten zijn nog te koud om te kamperen, 's nachts daalt de temperatuur nog vaak onder nul, daarom heb ik mijn intrek genomen in Hotel Fonda, een zeshonderd jaar oud gebouw aan een pitoresk pleintje. Wat heb ik vandaag genoten!!!

1. Marion Ambachtsheer:
    21 mei 2015
    Fijn dat je hebt genoten van de mooie natuur, volgens ons ben je nu wel over de helft.
    Gezellig die bloemetjes kussens.
    Geniet van de momenten.
  2. Chr appels:
    na regen........................
    groet chr. en ied
  3. Rian Sanderink:
    Hi Louis,
    Ik volg al je avonturen. Een Vlaming is een heel trots persoon,fier op Vlaanderen en hij voelt zich daarom geen Belg maar een Vlaming. Mijn oude vader woont al jaren
    in Antwerpen en hij heeft enorm veel gelezen over o.a. de taalstrijd in Belgie. Zijn Antwerpse vrienden noemen hem een Vlaming en geen
    Hollander: een super groot compliment. Geniet van je fietstocht!
    Hartelijke groeten, Rian
    Hollander. Een heel groot compliment
  4. Marianne:
    22 mei 2015
    goed te horen dat je na een paar zware dagen weer wat hebt kunnen genieten . Je bent over de helft dus kun je af gaan tellen succes verder
  5. Henk en Ilse:
    22 mei 2015
    Fijn om te horen dat het na een paar zware dagen beter met je gaat. Heb je inmiddels al handschoenen en een muts kunnen bemachtigen? Want 4 gr. Is wel heel erg fris. Susses verder.
  6. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Je hebt het echt wel zwaar met dat vele klimmen met ook nog slecht wegdek en dan die avonden en nachten. Het bedje thuis is toch o zo heerlijk, nog even volhouden en ondanks de ellende toch proberen er iets van te maken. Ik ben inmiddels begonnen met het inpakken van de fietstassen en een gelijken verdelen te krijgen van het gewicht.
    Vertrek zaterdag 9 uur.
    Louis, houd de moet erin en heel veel succes en groeten van
    Henk en José