woensdag 9-7-'14 Hilvarenbeek - Namen

9 juli 2014 - Namen, België

Gereden: 167,3 km Weer: regen, regen en regen. De avond voor vertrek nog even de gildebroeders gedag gezegd en even later met Wilhelmien gezien hoe de Duitse tank de Brazilianen vermorzelde en "die Mannschaft" na de vijfde goal een mobiele Maginotlinie in stelling bracht. Als Nederland in de finale komt ben ik benieuwd welk konijn Louis van Gaal dan uit zijn hoed tovert.
Woensdagochtend eerst Marcel uitgezwaaid. Om 9:00 uur kwam Christ met zijn hond Fia mij nog goede reis wensen en even later Jan en Anneke.
Wilhelmien had gezegd dat het om 9:10 uur droog zou worden, maar dat ging jammergenoeg niet door. Dus stapte ik om 9:30 uur in volle regen op de pedalen via Reusel, Postel, Balen en Tessenderlo, waar ik de aansluiting nam met de Benjaminse route Eindhoven - Dinant. Een zeer mooi landschap vanaf Diest. Onderweg twee keer naar een overnachtingsplaats gevraagd en twee keer extra kilometers gemaakt voor Jan Doedel want de etablissementen bleken niet meer te bestaan. Toen maar besloten door te rijden naar Namen, nog 15 kilometertjes erbij. Hilvarenbeek - Namen constant in de regen.
En zoals Henk Verhorevoort zegt: "Met slecht weer neem je geen terrasjes en kun je maar beter doorfietsen." Nou ik geloof dat ik daar wel in geslaagd ben.
Onderweg nog een paar keer omgekeken om er zeker van te zijn dat ik de Eiffeltoren niet voorbij gereden was.

1. Anneke Marree:
    10 juli 2014
    Och,och Louis. Wat een regen we hebben de hele dag tegen elkaar gezegd" die Louis". Toch nog 167,3 km. Wij zijn wel eens in Parijs geweest en ik kan je verzekeren dat je die niet kan missen. Het weer wordt morgen beter. Op dit ogenblik is de verlenging van ons oranje team bezig. Wat de uitslag zal worden blijft nog even een verrassing. Welterusten...... Groeten Jan en Anneke
  2. Jeroen:
    10 juli 2014
    Lowieke, met zulk weer zou ik met een rustdag zijn begonnen... Maar jij niet; je bent een groot coureur. Chapeau! Goed dat je weer op de weg zit.
  3. Hans en Mieke van de Kerkhof:
    Louis,

Nederland niet, Louis wel.
    Van jou weten we zeker dat je gaat winnen. Succes moedige kerel.
    Groeten Hans en Mieke
  4. Henk Baars Bike-sports:
    GROETJES VEEL GELUK EN FIETSPLEZIER
  5. Chr appels:
    10 juli 2014
    HEEFT HET ECHT GEREGEND ???
    en dan 167 kilometer.............
    je komt veel te vroeg aan !

groetjes van Juta en Fia
  6. Hans en Lena:
    Louis,
    Knap om in de stromende regen te vertrekken.
    Gelukkig wordt het weer beter. Onze Louis heeft het met zijn mannen niet gehaald maar wij denken dat jij het met je stalen ros wel gaat halen. Kijk goed rond en wees niet bang dat je de Eifeltoren voorbij fiets zonder dat je hem ziet.
    Veel fietsplezier.
    Groeten uit een inmiddels droog Hilvarenbeek
    Hans en Lena
  7. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Je maakt een planning welke dag je wil gaan en dan regen of zonneschijn je gaat toch. Je hebt toch wel heel veel regen gehad, maar je ziet wel dat ik gelijk heb, dan kun je kilometers maken.
    Je hebt toch niet in de tent geslapen, maar een hoteletje opgezocht
    om weer bij te komen. ik hoop dat je de komende dagen beter weer krijgt dat je wel een terrasje kan pikken, en dat het natuurlijk ook fijner fietsen is.
    Groetjes,
    Henk.
  8. Jef willems:
    Vanavond 22:00 uur:
    Vandaag is het hier droog geweest. Ik fiets dan liever in de regen dan in dit kleffe weer. 322.7 km liggen dan nog voor je hoewel je er vandaag nog enkelen heb weggedouwd. Dat lees ik dan nog wel. Namen heeft echter ook een toren en het kan zijn dat je even hebt gehallucineerd dat het de Eiffeltoren was. Goede reis verder en gezond blijven (denken)