donderdag 10-7-2014 Namen - Besmont (Fr)

12 juli 2014 - Besmont, Frankrijk

Gereden 129,2 km
Totaal 296,5 km
Weer : bewolkt, miezerig, af en toe regen en heel koud.
Woensdag regende het enorm waardoor ik geen stof deed opwaaien. Misschien wel bij vrienden en kennissen die mij voor gek verklaarden om met zo'n weer te vertrekken. Vandaag was het zwaar bewolkt en miezerde het vaak. Maar t.o.v. van gisteren een verschil van dag en nacht, zo niet meer dan 7 dagen. Vertrokken vanuit Hotel de Flandre in Namen, waar mijn fiets op de eerste verdieping moest staan. Volgens de dame aan de receptie paste hij wel in de lift als ik de fiets rechtop zou zetten, maar mooi niet dus. Dan maar over de trap. Maar ik had ook in mijn twijfels of de receptioniste zelf in de lift zou passen. Nog even langs de Carefour gegaan voor wat boodschapjes. Een stempel gehaald op het provinciehuis, waar de twee dames medelijden hadden met de renners van de tour de France. Op mijn vraag of ze met mij ook een beetje medelijden hadden werd toen enigszins lachend positief geantwoord. De kathedraal van Namen bezocht en via Dinant, Hastière, Marienbourg naar Besmont gereden. Vanuit Namen langs de Maas, die geflankeerd wordt door leuke optrekjes. De weg naar Marienbourg was behoorlijk klimmen en afdalen tot het onderkomen Le Jardin Etoile in Besmont. Op het lange rechte fietspad richting Marienbourg trof ik een echtpaar uit Koudewater en probeerde even een babbeltje te maken, maar na twee vragen werd mij al goede reis toegewenst. Hollanders!!!! Onderweg ontmoette ik nog twee dames van 55 en 21 jaar, Monique en Milou, ook op weg naar Parijs. Milou woont in Tilburg en Monique in Alkmaar. Milou heeft een dystrofie aan haar voet gehad en wil zich weer bewijzen. Met hen doorgereden naar Besmont, naar een Chambre d' Hotes waar men voor mij ook nog een onderkomen had. Samen getafeld en rond 23:00 uur in het mandje gekropen. Kom ik 's-avonds in het donker bij de achtergelegen dependance, vraagt een vrouw vervolgens geheel verschrikt wat ik daar doe. Een en ander uitgelegd en toen bleek dat zij niet op de hoogte was gebracht van mijn verblijf aldaar.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jip & Janneke:
    13 juli 2014
    Hoi Louis,
    De eerste twee étappes heb je bijna 300 km gefietst.
    We nemen aan dat je schouder niet opspeelt tijdens het fietsen, maar kijk uit als je met de fiets op je schouder, als een veldrijder, naar de eerste verdieping rent.
    Omdat je sneller fiets dan je blog schrijft, vermoeden we dat je Parijs in ras tempo nadert. Geniet van wat je meemaakt en pas goed op jezelf.
    Groeten J & A