HILVARENBEEK - PARIJS V.V.

5 juli 2014 - Hilvarenbeek, Nederland

Niet verwacht, toch gekomen.

Na mijn laatste fietstochtje Hilvarenbeek - Rome v.v. in 2013 deed zich een serieus schouderprobleem voor, waardoor al gauw duidelijk werd dat er voor 2014 geen langeafstandstocht in het verschiet zou liggen. Ik huppelde van huisarts naar neuroloog en orthopeed maar de oplossing werd niet gevonden. De orthopeed gaf aan dat mijn probleem zichzelf op zou lossen in een periode van 2 tot 5 jaar, de neuroloog gaf aan dat ik niet geopereerd zou worden maar wel mocht deelnemen aan een medisch-wetenschappelijk onderzoek omdat een operatie bij slechts 40% van de patiënten resultaat op leverde. Mijn suggestie dat ik wel eens tot die 40% zou kunnen behoren maakte bij deze neuroloog, die achteraf bekend bleek te staan dat hij alles wetenschappelijk wil onderzoeken, geen indruk. De orthopeed die aangaf dat het 2 tot 5 jaar zou kunnen duren heb ik gezegd dat als de oplossing er dan niet zou zijn ik hem waarschijnlijk wel zou terugvinden. Na meer dan driekwart jaar problemen en ik op het laatst de nachten, veelal zittend op de bank met ingenomen pijnstillers, gedeeltelijk, slapend doorbracht, heb ik een andere orthopeed bezocht.

Dr. Langius stelde na foto's en MRI de diagnose. Er zat een pees in mijn schoudergewricht bekneld of had te weinig ruimte. Hij opereerde en drie weken na mijn eerste bezoek aan hem werd alles verholpen, met de kanttekening dat de ingreep als ook de periode daarna, zoals vooraf was aangegeven, bijzonder pijnlijk waren. De fysiotherapeut Wouter Thieme Groen stond borg voor de revalidatie en daardoor kon ik, drie maanden na de operatie, in alle nederigheid aan het thuisfront toestemming vragen om toch even te mogen gaan fietsen, waarbij mijn keuze was gevallen op een tripje op en neer Parijs om daar met de Fransen hun nationale feestdag, quatorze Juillet, te gaan vieren. En ik had geluk, mijn verzoek werd ingewilligd.

Voor de heenreis maak ik gebruik van de "Benjaminse-route" en de terugreis zal waarschijnlijk een deel van de "Jacobs route naar Santiago" van Sweerman zijn maar dan wel in tegenovergestelde richting. Al bij al zo'n slordige duizend kilometertjes, want het is bekend dat Benjaminse en Sweerman niet de kortste maar wel zeer mooie routes uitgestippeld hebben die veelal over autoluwe wegen en afzonderlijke, vaak door landerijen en in bossen gelegen fietspaden voeren, waardoor de (eenzame) fietser optimaal kan genieten.

Het zal een "low-budget" ritje worden want ik heb de intentie in mijn eenpersoons tentje te overnachten om links en rechts wat mensen te ontmoeten hetgeen op een camping makkelijker te verwachten is dan in hotelletjes. Heb ik internet dan wil ik ook deze keer mijn wel en wee aan jullie kenbaar maken op mijn blogje, te meer daar de reacties die ik daarop kreeg mij altijd stimuleerden en veelal blij gestemd maakten.

Beste volgers, ben je niet in mijn "geleuter" geïnteresseerd, laat je dan verwijderen uit het e-mail-register.

Woensdag 9 juli ga ik op de pedalen richting het zuiden, op naar Parijs.

1. Marc:
    5 juli 2014
    Beste Louis, we gaan het met veel interesse weer volgen.
    Vanuit Italië , veel groeten en succes.
    Marc & Monique.
  2. Inge:
    Hoi Louis,

Wat fijn dat Willemien je weer even kan missen en wij daarom weer kunnen genieten van jouw immer weer boeiende en veelal vermakelijke reisverslagen! Bedank haar ook van ons en jij een heel fijne tocht en veel bloginspiratie gewenst! Hartelijke groet, Edwin en Inge
  3. Dick Heuckeroth:
    5 juli 2014
    Louis je kunt het weer niet laten. We gaan jou weer volgen, maar eerst nog een col van de eerste categorie op 6 juli aanstaande.
  4. Fia:
    Louis,
    Toch snel weer op de fiets! Terwijl jij je in het zweet fietst verheug ik me om je verhalen te lezen!
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en vooral een prettige fietstocht,
    Fia
  5. Hans en Lena:
    Hoi Louis,
    Het bloed kruipt waar het niet gaan kan zeggen ze wel. Jou uitdaging is weer om jezelf te bewijzen dat het je weer lukt na deze vervelende blessure weer een afstand te fietsen. We gaan je weer volgen en zullen met veel plezier je levendige verhalen weer lezen.
    Louis veel fiets plezier.
    Groeten, Hans en Lena
  6. Géke:
    5 juli 2014
    Haha Louis, je zou Louis niet zijn als je hier even gretig van gaat profiteren .. -:))
  7. Marion Ambachtsheer:
    5 juli 2014
    Geweldig, wij zijn er weer bij, en gaan genieten van alle belevenissen.
    Marion en Joop.
  8. Marianne:
    5 juli 2014
    en natuurlijk volgen wij je weer op de voet. Via de berichten :-)

succes
    Groet Marianne
  9. Peter Vermeegen:
    Louis,

Wij wensen je veel plezier en succes!

Peter en Elly
  10. Riet Vugts:
    5 juli 2014
    Louis, een vos verliest wel zijn haren , maar niet zijn streken...
    Louis blijft fietsen, dus nu naar Parijs, vise versa??
    Veel fiets genoegen en leuke ontmoetingen........
    Groetjes Riet (en Ad).
  11. Jan Hoogveld:
    5 juli 2014
    Heel veel succes, veel sterkte voor je schouder. Geniet van de schone paden, lanen en dreven
  12. Ad van Gool:
    Ha Louis,
    Wat een verrassing. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Voor jou is zo'n ritje van 1000 km natuurlijk een peulenschil.
    Hoe lang denk je erover te doen? Jou kennende een dag of vier?
    In ieder geval succes!
  13. Brigit:
    Louis,
    Geweldig dat je weer zo snel zo'n fiets-avontuur aan kunt gaan. En dat je natuurlijk mag van Willemien. ;)
    Ik kijk uit naar de smakelijke verhalen van jou onderweg.
    Bon voyage en succes.
  14. Rob Volders:
    Succes!
    Rob
  15. Inge en Frank:
    Hoi Louis,

heel veel succes, wij gaan je volgen.
  16. Hermien en Cees van Roosmalen:
    6 juli 2014
    Wat een geluk dat je bij deze orthopeed terecht kwam zodat het fietsen weer liefhebberij nr. 1 kon worden. Wij gaan weer graag meegenieten. Goede reis en veel plezier. Hermien en Cees.
  17. Anne en Hans van tuyl:
    Louis,
    succes met je fietstocht. De kat van Ome Willem is ook naar Parijs geweest, maar waarschijnlijk niet op de fiets.
    Houd nog wel wat energie over voor de vakantie in augustus.
    Groeten, Anne en Hans
  18. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Toch weer een verassing, prachtig het gaat dus goed met je, gelukkig ik ben er zeer blij om, Ik ga er vanuit dat je weer gaat genieten en dat het probleem achter de rug is. Hopende dat je goed fietsweer hebt zodat je veel kunt genieten, veel succes en groetjes uit Venray.
    Henk.
  19. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,

Fijn dat je weer je je weer in staat voelt, een fietstocht te ondernemen.
    Doe het rustig aan en probeer niet achter de Tour aan te fietsen zodra deze weer op het continent aankomen.
    Wii verheugen ons erop, jou avonturen via dit blog mee te maken.
    Pas goed op je zelf.

J & A
  20. Gerrit:
    Louis,

ook deze keer weer veel succes en ik zie weer uit naar jouw ontmoetingen.
  21. Jan Marree:
    Heel veel plezier.
    Anneke en Jan
  22. Ans van den Broek:
    8 juli 2014
    Dag Louis
    Veel fietsplezier en de verslagen over je avonturen zie ik met
    belangstelling tegemoet.
    Lieve groet van Ans.
  23. Chr appels:
    9 juli 2014
    Het vertrek kan elk moment zijn, het is 09.15 - rijdt snel naar het wat droger gebied en alles gaat dan wat zonniger, als het nog kan, groetjes aan Willemien
  24. Kasje:
    9 juli 2014
    Louis heel veel rijplezier!! Wees voorzichtig en zet hem op!