Woensdag 10 juni 2015, een dag weer thuis

10 juni 2015 - Hilvarenbeek, Nederland

Zes weken en vier dagen was ik onderweg. Sommigen zeggen dan:"Je hebt je grenzen weer verlegd", maar in alle eerlijkheid ben ik er achter gekomen dat ik mijn grens heb bereikt. Ik schreef in mijn reisverslag van woensdag 6 mei bij Bab Taza dat ik om reden mijn route had aangepast. Na die lange, moeilijke klim was het of het licht even uitging en heb ik enige tijd langs de kant van de weg gezeten en deed er daarna echt lang over om weer iets te kunnen presteren. Ik durfde op dat moment niet nog alleen het zware, onherbergzame en dun bevolkte Rifgebergte naar Oued Laou in te gaan. Bang dat het nog een keer zou voorvallen. Vandaar! Nu weer veilig op het honk stel ik dat deze tocht voor mij het maximale was of misschien net iets te veel, maar ondanks dat, toch bijzonder blij met de ervaring. Wilhelmien had voor mijn vertrek aangegeven dat ik haar deze keer bij terugkomst niet mocht bedanken omdat zij er niet helemaal achter had gestaan maar wel aangaf dat ik de tocht heel goed had voorbereid. Echter ik doe het op een andere wijze door te stellen dat ik bijzonder blij ben weer bij haar terug te zijn. Veel van wat ik in Marokko heb meegemaakt, ervaren, bewonderd, daarvan zou ik haar ook deelgenoot willen maken. Dus misschien een keer samen een deel van mijn tocht maken maar dan per auto. Wel wil ik aan het einde van mijn tocht toch een paar mensen bedanken. Op de eerste plaats "corrector" Dick Heuckeroth, die mijn reisverslagen corrigeerde. Marcel die mij zijn Maria medaille leende hetgeen mij waarschijnlijk voor erger behoedde in Pezenas toe ik werd aangereden. Daarnaast de vele mensen die de sponsoractie ondersteunden, waarvoor heel, heel veel dank. Later kom ik hierop terug als het definitieve bekend is na overleg met het cultureel team maar ik kan nu al zeggen dat dit niet in het najaar zal zijn in verband met een overcompleet programma in het Cultureel Centrum maar zo het er nu uitziet zal plaats vinden midden januari 2016. Alle volgers die reageerden en mij een steun in de rug gaven. Benieuwd ben ik naar de stand van de sponsoractie waarover later meer, wetende dat er ook personen zijn die de mening waren toegedaan "eerst presteren, dan doneren" op rekening NL59RABO0122398831 ten name van Stichting Overleggroep Muziek en Dans te Hilvarenbeek. Tot slot, ik heb genoten, afgezien, bijzondere ervaringen opgedaan, werd bijna gebroken maar ging niet kapot, fijne mensen ontmoet en in gedachten al plannen voor een nieuwe tocht want het deurtje van de volière staat nog open.

1. Rob Volders:
    10 juni 2015
    Louis gefeliciteerd. Goed gedaan.
  2. Marion Ambachtsheer:
    10 juni 2015
    Fantastisch gedaan Louis, fijn dat je weer thuis bent bij je prachtige gezin.
    Laat de volière nog maar even dicht, je moet je herinneringen ook een kans geven, ik weet zeker dat je daar ook nog wel een tijdje van kunt genieten.
  3. Ralf en Marion:
    Beste Louis

Mooie reis heb je gemaakt, echter ook een eerlijk verslag van je op 10 juni j.l. We hebben jou ontmoet op een koude dag, toen wij richting Teruel fietsten. Ook onze fietstocht in Spanje was ongelooflijk mooi echter ook veel zware momenten door de warmte en de continue hoogtemeters. Inmiddels werken we alweer maar in ons hoofd komen al de plannen voor een nieuwe uitdaging.... Voor jou, nu eerst genieten van weer thuis zijn samen met je vrouw, familie en vrienden. Hartelijke groeten
  4. Marcel:
    10 juni 2015
    He Louis ik heb weer genoten van al je reisverhalen. Erg fijn dat je weer heelhuids weer thuis bent. Kom gauw een bakkie doen in Vuren
  5. Nop:
    10 juni 2015
    Fijn dat je er weer bent, Louis. Ik heb via de persoonlijke mail aan Willemien en jou een paar foto's met passende ondertitel verstuurd.
    We zien elkaar !
    Groet, Nop.
  6. Mieke hexspor:
    11 juni 2015
    Hoi Louis,

Fijn dat je heelhuids weer thuis bent. Ik vond het heel leuk,dat ik je dinsdagavond in de Gelderstraat heb kunnen verwelkomen met een blij getoeter,maar jij had het denk ik niet in de gaten.
    Geniet nog lekker na. ...
    En leuk dat ik je kon volgen...
    Hartelijke groet Mieke
  7. Henk en Ilse:
    11 juni 2015
    Het is volbracht. (Waar heb ik dat eerder gelezen?) mooie verhalen, iets minder mooiere. Fijne herinneringen, lekker bij Willemien. Ideeën over een nieuwe tocht? Dat meen je toch niet? Geniet ekkes van je gezin, ons dorp met al die fijne mensen die je een warm hart toedragen

8. Maria Brouwer:
    14 juni 2015
    Hallo Louis !!

Leuk om te lezen, dat je deze enorme lange en zware tocht hebt afgemaakt en weer thuis bent gearriveerd. Knap gedaan, geweldige prestatie !!!
    Wij waren benieuwd naar het verdere verloop van je tocht, na onze ontmoeting op de top van de Puerto de Villarroya op 1700 mtr.
    Na de zwartste dag in de hele tocht.......sokken als handschoenen etc.
    We hebben je verslagen gelezen, geweldig !
    Wij waren 2 pers. uit dat blik Nederlanders....
    Succes weer met het acclimatiseren !!!
    Groeten Gerard en Maria Brouwer.
  9. Loek:
    22 juni 2015
    Hoi Louis, Petje af voor je prestatie. Ik mocht je ontvangen in mijn Riad Aicha donderdag 23 april. Ik heb je van het vliegveld van Marrakech gehaald, met je fiets in de pickup. Bravo! Je hebt vele mooie herinneringen aan deze lange tocht, laat ze je nog lang koesteren. En wat het deurtje van de volière betreft: laat hem gewoon open staan, al was het maar in gedachten!!
    Loek
    Riad Aicha - Marrakech