Dinsdag 9 juni 2015, Diest - Hilvarenbeek

10 juni 2015 - Hilvarenbeek, Nederland

Totaalstand 4633, koud en harde noorden wind.

Op mijn navigatie staat de kilometerstand 4633 en op mijn andere meter staat 4742. Het verschil zit er waarschijnlijk in dat mijn navigatie de nodige keren uitviel en indien er geen kruisingen of afslagmogelijkheden waren bleef die dan wel eens uitstaan. De laatste dag, met koude noorden wind terug naar de volière. In Postel stop ik bij de Abdij en trakteer mezelf op een heerlijk dubbel trapistje en neem daarna een lekker maaltje. Dan de laatste vijfentwintig kilometer naar huis waar ik natuurlijk te vroeg zal aankomen dus ga ik vanuit Esbeek binnendoor naar Diessen zodat ik de minste kans loop door iemand gezien te worden, eerst op bezoek bij gildebroeder Henk waar ik ook Gust Naaijkens tref. Hij vraagt mij wanneer ik thuis ben gekomen van mijn tocht, waarop ik antwoord:"vanavond om acht uur". In de bossen van Annanina's Rust verwissel ik van kleding en verdring daar de laatste tijd. Dan de laatste kilometer met een bezoekje aan de Mariakapel om er een kaars voor de behouden thuiskomst aan te steken en naar Taverne Paulus om er de bloemen op te halen die Cees Op 't Hoog daar heeft afgegeven. De Ypelaerstraat in en dan zie ik de hele groep familie, vrienden en bekenden staan. Wilhelmien komt mij een tiental meters tegemoet en we zijn weer herenigd hetgeen met een knuffel en een omhelzing wordt bezegeld. Dan worden de flessen ontkurkt op de behouden thuiskomst. Wat een gezelligheid, wat een sfeer. Puur genieten en ver na middernacht treed de rust in.

1. Inge:
    Welkom thuis Bikkel!
  2. Marc:
    10 juni 2015
    Welkom Thuis Louis, wat een prestatie.
  3. Rob Haans:
    Welkom thuis!! Chapeau!!