De afsluiting

17 januari 2016 - Hilvarenbeek, Nederland

Vrijdag 15 januari en zaterdag 16 januari was het dan zo ver en werd ook mijn avontuur Marrakesh – Hilvarenbeek afgesloten.

Ik kan nu terugkijken op een fantastische tocht en een prachtige culturele afsluiting.

Het mede door deze tocht gesponsorde theaterstuk “Als ik nog reizen kon” werd drie maal opgevoerd voor ouders, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s, ooms, tantes en andere belangstellenden in een heuse theaterzaal van ons fantastische “Cultureel Centrum De Elckerlyc”.

In totaal namen er 113 kinderen aan deel, muzikanten, toneelspelers en danseressen.

Het was nagenoeg professioneel, het enthousiasme droop er vanaf en het geheel was een aaneenschakeling van vertederende en hilarische momenten en dit alles doorspek met de nodige humor.

Een super productie met lichtbeelden en geluid, dit alles geregeld door Bert Wouters achter de knoppen.

Deze uitvoering werd gerealiseerd onder de bezielende en professionele leiding van de docenten Maarten Jense, muziek, Meike Roberts, choreografie en dans en Sietske Oosthout tekende voor theater en deze laatste had ook de regie in handen.

Met dit theaterstuk werd aangetoond dat cultuur in Hilvarenbeek op een hoog niveau staat met daarbij de kanttekening dat dit niet alleen het individuele niveau betreft maar dat er ook een enthousiasme is om samen te spelen en samen uit te voeren.

Het daverende applaus dat de kinderen die het podium bezetten en de docenten ten deel viel zal hen nog lang heugen.

Ook ben ik ervan overtuigd dat dit een genoegdoening was aan het adres van de vele aanwezige sponsoren, aan wie ik nogmaals mijn zeeeeeer hartelijke dank voor hun giften wil uitspreken.

1. Chr appels:
    17 januari 2016
    Het was een geweldig leuke, enthousiaste voorstelling gevolgd door een geanimeerd gezellig samenzijn. De avond was erg goed besteed, waarvoor dank. ied & chr.
  2. Bob:
    17 januari 2016
    Fijn, Louis, dat je je reisavontuur op deze manier zinvol hebt kunnen afsluiten. Eens te meer blijkt dat (jouw manier van) fietsen méér is dan egotrapperij, het diende een hoger doel. Proficiat, Bob
  3. Henk Roberts:
    17 januari 2016
    Wat een mooie uitvoering. Muziek, dans en theater vormden één geheel. Samenwerken, elkaar ruimte geven en van elkaar leren. Dat beloofd nog veel voor de toekomst. Dit vraagt om meer en dus om een herhaling. Hilvarenbeek heeft nog steeds de juiste voedingsbodem voor cultuurbeoefening. We moeten de cultuureducatie blijven steunen; je ziet waartoe het kan leiden !
  4. Henk en Ilse:
    18 januari 2016
    Jammer dat we niet bij de uitvoering konden zijn Louis. We hebben met veel plezier de foto's bekeken. Blijft een topprestatie met een geweldig doel.
    Ilse en Henk