woendag 16 juli 2014, St.Quentin - Lessines

18 juli 2014 - Lessines, België

Gereden 159,4 km

Totaal 887,3 km

Weer: Suuuuuper!!!!

Het tentje was vanmorgen snel opgeruimd en zat weer in de tas. Geweldig geslapen en om 7:00 uur weer op. Mijn weg vervolgd langs het kanaal en onderweg koop ik in een dorpje, nog kleiner dan Biesthoutakker, twee pains au chocolat en twee pains au raisins, Niet te veel naar mijn mening, maar zijn vitrine is dan wel zowat leeg. De route gaat door velden, bossen en dorpjes en is zeer gevarieerd maar ook vandaag nog steeds bult op, bult af. In het begin van de middag las ik even een pauze in en ga onder een kiosk even horizontaal. Als ik weer goed en wel op de fiets zit bemerk ik dat ik niet meer op de route zit. Het lichaam was blijkbaar wakker maar de geest nog niet. Even later bij een leuke gelegenheid even gestopt  voor een half litertje bronwater en even een stoel onder mijn achterste i.p.v. een lederen zadel. De route van vandaag is super gevarieerd, echter ik word vele mallen naar links en rechts gedirigeerd en andersom, zodat het IQ van de fietser niet erg hoog behoeft te zijn om te beseffen dat er veel kilometers worden gemaakt zonder het einddoel in realiteit meer te benaderen. Gedurende deze etappe gaat het omhoog en omlaag, steeds maar weer en bij deze temperatuur vliegen de liters vocht er doorheen. Slaapplaatsen kom je in deze streek nauwelijks tegen en maak  het hier voor de eerste keer tijdens mijn tochten mee dat een particulier mij niet toestaat mijn tentje te plaatsen. Gelukkig, even later tref ik de sympathieke Belg die zegt:"Zet je tentje maar naast dat van je collega in de wei". Daar was ene Dirk reeds neergestreken die op weg was naar Santiago. Vanavond bij gebrek aan een eetgelegenheid mijn noodrantsoen klaargemaakt, "couscous royal" maar de koning hield niet zo van vlees volgens mij. Dus selectief gegeten zodat ik toch nog voldoende vlees binnen kreeg. Later die avond nodigt de "landeigenaar" mij uit een pilsje te komen drinken, Dirk ook, maar deze geeft aan niet te drinken. Samen met de man en zijn vrouw nog een uurtje zitten keuvelen.

1. Cis:
    18 juli 2014
    Alé Louis, Ge raakt over de datum. Even checken met de dinsdag 15/7 en woensdag 16/7.
    Gegroet, de Cis