donderdag 17 jui 2014 Lessines - Hilvarenbeek

18 juli 2014 - Hilvarenbeek, Nederland

Gereden 179,7 km

Totaal 1067 km

Weer: ook vandaag weer geweldig mooi.

De nachtrust was weer voortreffelijk. Tentje in tasje en tasjes aan de fiets en rijden weer met mijn Santosje. In Lessines "stad" wat fourrage aangeschaft en tevens mij beklaagd over de vele kinderkopjes (kasseien) in het centrum waar mijn Santos blijkbaar beter tegen bestand is dan enige van mijn onderdelen. Na enige pukkels bereik ik het fietspad langs de Dender, ongelooflijk mooi. Onderweg stop ik bij een Super voor yoghurtdrink, water en fris, dat vanwege de warmte tamelijk snel geconsumeerd  wordt. Nooit geweten dat er in België zulke mooie fietspaden zijn, maar ik rijd autovrij naar Ninove, Aalst, Opwijk en door naar Londerzeel. Het enige nadeel is dat iedere kruising wordt aangekondigd met hinderlijke hobbels of ribbels. In Londerzeel bezoek ik Willy en Marja, bijzonder gezellig, ververs mijn bidons en moet ik van Willy ook limonade meenemen voor de noodzakelijke suiker. Dan op het heetst van de dag moeten de laatste 90 kilometer gemaakt worden maar de route is mooi en maakt dat dragelijk, hoewel ik nog de nodige stops maak om te drinken en bidons te vullen. Ik denk dat ik wel acht liter water verbruikt heb deze laatste dag. Vanaf Lier ga ik de route verlaten en richt mij op Turnhout, Ravels, Weelde, Poppel en via de Rovertse baan naar Hilvarenbeek. Het is nog steeds warm maar al had het gevroren dan nog had ik een warm gevoel gekregen bij het zien van d'n Beekse toren.

Om 20:00 uur "landde" ik in Hilvarenbeek, maar werd meteen geconfronteerd met het trieste nieuws van een neergehaald vliegtuig boven de Oekraïne. Russen en separatisten worden beschuldigd maar geen woord over verkeersleiders die uit economische overwegingen een passagierstoestel over een gebied laten vliegen, waar eerder twee transportvliegtuigen naar beneden zijn gehaald. Selectieve informatie over wel een bijzonder ernstig en triest voorval.

Maar ondanks dat geniet ik daarna met mijn schat van een heerlijk glaasje wijn. Dit was Hilvarenbeek - Parijs v.v.

1. Gerrit:
    Louis,

gefeliciteerd, je hebt de klus weer geklaard. ik ben benieuwd hoe lang je het deze keer uithoudt in Hilvarenbeek en wat dan het nieuwe doel word.
    Geniet eerst maar even van deze prestatie en het mooie weer.

Gerrit
  2. Fia:
    18 juli 2014
    Fijn Louis dat je weer op honk bent! Geniet ervan.
    Fia
  3. Hans en Lena:
    Hoi Louis,
    Fijn dat je weer heelhuids in Hilvarenbeek bent aangekomen. Je hebt er weer een heel avontuur op zitten. Zet je stalen ros maar lekker op stal
    en geef je lijf maar even de rust die het nodig heeft. Het was weer "plezant" om je verhalen te lezen.
    We zijn benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat.
    Groeten, Hans en Lena.