Marrakesh - Imi n'ifri

24 april 2015 - IMI N'Ifri, Marokko

24-04-2015 Marrakesh - Sidi Rahal - Demnate - Imi n'ifri Prachtig weer 29°. Het was gisteren een hele afstand, Hilvarenbeek - Marrakesh maar niet erg inspannend. Heerlijk geslapen in Riad Aicha en super ontbeten met eigenaar Loek. Voor het ontbijt de fietstassen georganiseerd en opgehangen maar ik moest toch `lossen` omdat ik mijn rood-bonte zakdoek er nog in had zitten en die zou ik juist de eerste dag hard nodig hebben om mijn hoofd tegen de felle zon te beschermen. Loek loodste mij in rap tempo de stad uit naar de N8, service bij de B&B inbegrepen en na een warm afscheid moest ik op eigen benen en fiets verder. De hoofdweg N8 was super en na een kleine twintig kilometer ging ik de R210 op waar op sommige stukken mijn botjes goed door elkaar gerammeld werden. In Sidi Rahal een een kleine onderbreking voor het versterken van de inwendige mens en even rust. Een hele maaltijd voor slechts 25,- Dihram, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Op naar Demnate. Weinig verkeer en zicht op de heuvels en in de verte de besneeuwde toppen van het Atlas gebergte. Na Demnate, een erg druk stadje, door naar Imi n'ifri met de eerste pittige klimmen. Er zou daar een camping zijn. De eerste de beste die ik het vraag blijkt de 'camping eigenaar' te zijn die me mee neemt naar een smerige boomgaard waar ik mijn tent op mag zetten. Sanitair, enkel wc kan ik bij de 'buurman' gebruiken. Ik bedank hem hartelijk en vertrek. Na twee keer informeren kom ik bij een hotel waar ik mijn tent mag opzetten en van het sanitair gebruik mag maken. Maar toen ik informeerde naar de prijs van een kamer was mijn keuze snel gemaakt. Morgen vroeg eerst naar de Pont d' Imi n'ifri, een prachtig stukje natuur (zoek het eens op op Google) en dan aan de eerste zware en erg lange bergetappe beginnen, de Atlas op over de R307 richting N10 bij Ouarzazate. Dit zal/afzien worden, de tweede dag al zo'n etappe. Dat wordt regelmatig rusten en dus kansen voor ontmoetingen. Na één dagje Marokko ben ik al een bouwvakkertje (met shirtje), dus bruine kop, armen en benen.
Welterusten

1. Vivianne van den Boom:
    25 april 2015
    Hoe toevallig! Ik heb in november met een paar vriendinnen ook in riad aicha geslapen. :)
  2. Jip & Janneke:
    25 april 2015
    Terwijl jij de natuurlijke brug bij Imi n'ifri bezoekt bekijken wij de route naar Ouarzazate van bovenaf. Het rood oranje poppetje ( zonder shirtje) van Maps kan je niet laten landen. Maar gekoppelde foto's laten een mooi landschap zien. Dat zakdoekje op je hoofd zal mogelijk niet groot genoeg zijn om je te beschermen tegen de zon.
    Genieten maar!
    J & A
  3. Géke:
    25 april 2015
    De tocht kan beginnen Louis met afzien, prachtige momenten, waardevolle ontmoetingen, pfff ontzettend heet maar geniet !! X
  4. Dick Heuckeroth:
    25 april 2015
    Zo Louis, de grote etappe is nu eindelijk begonnen. Wanneer je nu al een bouwvakkertje bent dan betwijfel ik of je straks zonder visum Europa wel weer inkomt.
    Doe het rustig aan, want schildpadden kunnen over de weg meer vertellen dan hazen.
  5. Nelly:
    25 april 2015
    Eindelijk is het dan zover. Veel fietsplezier en geniet ervan.
  6. Henk Baars Bike-sports:
    25 april 2015
    Nou, daar ga je dan louis fietsen en genieten succes.
    Team Baars Bike sports
  7. Henk en Ilse:
    25 april 2015
    Nou man, het spits is eraf. We zien er naar uit je te zien als je in de buurt van Valencia bent. Het is hier een paar graden koeler dan in Marokko. Maar goed uit te houden. Geniet ervan!
  8. Piet Vissers:
    30 april 2015
    Via Chris heb ik je adres ontvangen. Ben benieuwd naar je verhalen. We wensen je een mooie rit.