Hilvarenbeek - Marrakesh (in vogelvlucht)

24 april 2015 - Marrakesh, Marokko

23-04-2015

Samen met Wilhelmien, André en Marcel mijn laatste Beekse ontbijt genuttigd. Ben komt nog even gedag zeggen, even later Jan en Anneke en dan arriveren Chris en Ied die me willen uitzwaaien op Airport Eindhoven en daarna Hans en Mieke die zo lief zijn om mijn fiets, verpakt in een grote doos, naar de luchthaven willen vervoeren. Chris stopt nog even bij de Rabo om een Hilverbode te bemachtigen waarin een foto en een artikel staat van de schenking van een bankje bij de Mariakapel door ons Sint Joris Gilde. Aangekomen op de luchthaven heeft Chris al geïnformeerd hoe te handelen met de bagage en de fiets en is alles in een vloek en een zucht geregeld. Nog even samen koffie drinken en dan volgt het afscheid. Aangekomen op Airport Marrakesh duurt het lang alvorens paspoorten van passagiers zijn afgestempeld en ik mijn bagage en mijn fiets weer inbezit heb. Loek Hofstede van Ryad Aicha staat mij op te wachten en neemt mij mee naar mijn eerste onderkomen. Samen de avondmaaltijd genuttigd, daarna mijn Santos geprepareerd voor de terugreis en het thuisfront op de hoogte gebracht van mijn goede aankomst. Eenmaal in bed lig ik er nog even aan te denken dat het eigenlijk te zot voor woorden is om zeven weken op de fiets te stappen waar je in krap vier uurtjes kunt komen.

1. Sjef de Wit:
    24 april 2015
    Lowie een hele fijne fiets vakantie geniet er van.

Groet Sjef
  2. Fia:
    24 april 2015
    Goede start van je tocht. Toi toi toi!
  3. Thea:
    24 april 2015
    Louis een hele goede reis met je fiets en behouden terugkeer.
    groeten Thea Noud
  4. Ad van Gool:
    Ha Louis,

Maak er een mooie tocht van! Aan de voorbereidingen zal het niet liggen.

Ad
  5. Loek:
    24 april 2015
    Louis heeft vannacht bij mij in de B&B Riad Aicha - Marrakech geslapen. Na een stevig ontbijt ben ik met hem op gefietst tot een stukje buiten Marrakech. Ik had zin om mee te gaan en dacht terug aan mijn lange fietstochten... Het eerste stuk ging als een speer en aan louis' conditie zal het dan ook niet liggen!
    Veel plezier Louis!
    Loek
    Riad Aicha Marrakech
  6. Hans van Tuyl:
    Ha Louis,
    Nu kan de tocht beginnen waar je je al ruim een jaar op hebt verheugd.
    Veel succes, fiets lekker en geniet met volle teugen.
    groeten,
    Anne en Hans
  7. Loek:
    24 april 2015
    Louis, ik heb de foto's van vanmorgen op Facebook/riadaichamarrakech gezet.
    Zet hem op!
    Loek
    Riad Aicha Marrakech
  8. Ghisele:
    25 april 2015
    Het begin is gemaakt. Hou je taai!
  9. Henk Roberts:
    26 april 2015
    Louis,
    Laat het allemaal op je inwerken en je komt 'rijker' terug dan dat je vertrok. Dat kun je in 4 uur niet meemaken. Zo'n trip is uniek en bijzonder. Geniet van je fietstocht. Naarmate je langzamer reist, beleef je meer!