Maandag 18 mei 2015, Carbonera - Sancta Cruz de Moya

19 mei 2015 - Pedralba, Spanje

Totaalstand 2330, super weer, 25°

Vandaag nog wat kilometertjes maken, na de tent in verkleumde toestand te hebben ingepakt. Stjéminé wat had ik deze nacht kou geleden. Ik vervolg mijn rit richting Teruel en doe het plaatsje Carbonera aan om wat levensmiddelen in te slaan en mijn voorband op te pompen. Ik heb contact met Wilhelmien die met Nelly op weg is naar Vorden op op de kleinkindjes te gaan passen van Nelly en Ad. Henk zou nog iets op mijn blog hebben gezet waar we af kunnen spreken. Ik heb telefonisch contact met Henk en overleg. Santa Cruz de Moya zou een geschikte plaats zijn. Achteraf zou Teruel voor Henk iets makkelijker zijn geweest, maar dan had ik die laatste super kilometers niet meer meegemaakt. Na de nodige kilometers aangekomen op hun honk in Pedrabla. Voor de critici deze kilometers zijn niet opgenomen op mijn Garmin. De weg naar hun honk binnendoor was super. Aangekomen een en al ambiance. Dan wasje doen, douchen en een heerlijke avond waar allerlei onderwerpen de revue passeren. Oh wat is dit en super avond. Hier kan de mens weer even op teren. Welterusten .

1. Trees Burgers:
    19 mei 2015
    Goed bijtanken en ontspannen. Dat kun je bij Henk en Ilse, dat weet ik zeker.
  2. Chr appels:
    Nou Louis,
    de taart is nog niet op ! Over een (naar schatting) kleine 200 km ben je in Teruel. Googel en de foto's van het VVV van Teruel beloven een fantastische paar uren genieten met een Spaanse gelato in de hand. De bouwstijl is bijzonder: Moors en Romeins gemengd. Maar pas op je zit hier vlak bij de oorsprong van de Jezuïtische inquisitie.
    Geniet er van !
    Groetjes ied en chris.
  3. Henk en Ilse:
    19 mei 2015
    Louis vandaag in Teruel afgezet. Had veel te veel kilometers gereden.om dichter bij ons in de buurt te komen. Geweldig gezellig gehad en fijn bijgekletst. Louis, ik hoop niet dat jij het onweer hebt wat wij hier nu hebben. Wel goed voor onze groentetuin maar niet voor de eenzame fietser die kromgetrokken over het stuur etc. etc. richting Beek rijdt. Succes verder man en geniet lekker verder!
  4. Ad van Gool:
    Ha Louis,

Wie ver reist kan veel vertellen. Nou, dat zit bij jou wel goed als ik zo al die verhalen lees. Overigens krijg ik niet de kriebels om het na te gaan doen (als ik zou kunnen). Want afzien schijnt intussen toch wel een specialiteit van jou te worden.
    Om je op de hoogte te houden van wat er allemaal in de wereld gebeurt hier het belangrijkste nieuws uit Hilvarenbeek:
    - de spits van de ingepakte toren ziet er nog steeds uit als van een moskee.
    - de jonge slechtvalken zijn geringd.
    - Hilvaria staat op de drempel van de derde klasse.
    - Bij Pietje Mulders zijn de slavinken weer in de aanbieding
    Louis, ik hoop dat je nu eens een paar dagen kunt genieten zonder al te veel (weer en kou) ellende.
    Groet,
    Ad