Zondag 17 mei 2015. Alcaraz - Carboneraz etc.

19 mei 2015 - Carboneras de Guadazaón, Spanje

Totaalstand 2223, goed weer veel wind tegen.

Wie had dat gedacht 190 km op een dag, eerlijk gezegd ik niet. Ik rijd van Alcaraz naar Abecete en probeer bij zes tankstations een kaart van Spanje te bemachtigen , echter geen resultaat. Juist het laatste tankstation biedt de oplossing, een kaart voor € 8,-, maar de man weet mij ook te vertellen dat ik niet in La Gineta kan komen, want daar leidt geen weg voor fietsers heen. De eerste tankclient komt binnen en hoort het hele verhaal aan: "Hij moet naar Nederland maar kan hier niet verder". Op een zeker moment staan er vijf clienten om af te rekenen en auto's te wachten om te tanken, maar "Julio" vertelt het probleem aan ieder klant. Als ouwehoeren worst was zou hij Siñor Unox heten. Heel de wereld staat even stil om het probleem van  Louis op te lossen. Gelukkig staat daar het intelect van de regio, die weet te vertellen dat er een geasfalteerd pad langs de snelweg loopt, juist tegenover het tankstation, dat naar La Gineta leidt. Ik weet dat ik vandaag kilometers moet maken om morgen bij Henk en Ilse van het Hertog Janplein te kunnen komen, echter een onderkomen vind ik niet. Resultaat om 21:30 mijn tentje in de bossen geinstalleerd met alleen nog een appel om op te eten. Genoten van de sterrenhemel en zitten genieten. Zullen wij echt de enigen zijn of zijn er nog andere planeten met bewoners en zullen die zich ook bezig houden met liefde en elkaar bevechten om wille van religie of economische situaties. 's Nachts enorm afgezien vanwege de kou, allerlei kledingstukken erbij aantrokken, extra shirt, vest, broek etc., maar ik heb het idee als diepvriesproduct in de morgen te ontwaken.