8 juni zaterdag

11 juni 2013 - Sigmaringen, Duitsland

Totaal gereden 704 en vandaag 104 kilometer.
Op de verjaardag van Piet van Hees werd ik 's morgens gewekt door de zon die naar binnen scheen. Ontbeten, twee keer niks maar dat kan ook niet anders voor zo'n prijs. Met lichtelijk lood in mijn schoenen op de fiets en eerst de "Super" bezocht. 2 Maal yochurtdrink en twee liter water. Ik drink me suf, niet te filmen. Onderweg later twee belegde broodjes en nog  een halve liter Cerise. Later drink ik op een terrasje nog een groot glas Cola en was daar in een hoekje gaan zitten. Toen ik af wilde gaan rekenen keek de dienster mij vreemd aan en zei: "Oh u bent er nog?". Ik denk dat ik daar een half uurtje heb zitten pitten. Maar daarna ging het beduidend beter. Ik ontmoette later "einen sehr klugen Deutscher" van om en nabij de 75. Hij attendeerde mij op een stuk weggespoelde weg, anderhalve kilometer klimmen verderop. In Dresden was het nog veel erger, daar stonden huizen tot aan de dakrand onder water. Hij wees naar mijn gehavende lippen en vroeg of ik koorts had. Maar ik vertelde hem gerustgesteld dat het wel mee viel. Toen volgde zijn "Klugheit": dat ik vanavond maar eens een Schnaps moest drinken, dat zou helpen. Ja er zijn intelligente Duitsers. Aangekomen in Sigmaringen toch nog eens voor een kamer gekozen en gegeten in het restaurantje van de "Privatbrauprei Zoller".