7 juni vrijdag

11 juni 2013 - Aidlingen, Duitsland

Totaal 639, gereden 108 kilometer
Van camping St.Leoner See naar Aidingen, steeds over kleine betonnen, asfalt of gravelpaden. Eerlijk gezegd loopt het 's morgens voor geen meter. Mijn verkoudheid speelt mij parten en ook het klimmen valt tegen. Tegen kwart voor twaalf las ik noodgedwongen een rustpauze in, eet en drink wat en ga even languit op de bank liggen, die overigens minder comfortabel is dan thuis. Na een twintig minuutjes voegen zich Bram en Kate aan de pick-nickplaats toe. Zij zijn onderweg van Koblenz naar Rovereto en rijden de trip in delen en dat lijkt mij ook beter voor Kate die ik later nog zag fietsen. Als zij vertrokken zijn leg ik me nog even in horizontale positie. Alvorens te vertrekken smeer ik mijn ketting en zie dat er een rem iets aanloopt. Probleem verholpen en dat fietste iets lichter. Op weg naar Weil der Stadt komt van de andere kant een renner aan die aangeeft dat hij mij moet spreken. Heinrich, 73 jaar, heeft tochten gereden naar Santiago, vanuit Riga in de Baltische staten naar St.Petersburg, van Istanbul naar Jeruzalem, etc. Reed ook altijd met een tod om zijn kop maar sinds hij kleinkinderen heeft moet hij een helm op. Een fantastisch enthousiast figuur, maar na 20 minuten vertel ik hem dat Rome wel blijft liggen waar het ligt, het ligt er per slot van rekening al een paar jaartjes, maar dat ik wel verder moet om er te komen. Geen camping in Aidingen maar een een goedkoop Gasthof "Adler" waar de waard mij als ik wil een Einzelzimmer aanbiedt voor 27,50. Natuurlijk een Einzelzimmer zeg ik hem. Hij heeft juist nog mijn fiets bekeken en ik zeg hem dat als hij goed kijkt naar fiets en uitrusting dat daar mijn vrouw niet meer bij achterop kon. Daarna gezellig met hem een biertje gedronken.