3 juni Het vertrek.

5 juni 2013 - Essenheim, Duitsland

Op tijd op en mee helpen koffie zetten. Vele bekenden die mij komen uitzwaaien en eerlijk gezegd dat verhoogt de sfeer. Dick maakt de nodige foto's om deze op mijn blogje te zetten, waarvoor dank. 9:00 uur tijd om op de pedalen te gaan, hetgeen onder luid applaus gebeurt. Ruim vijf tot zes weken en route. Ik neem afscheid van mijn vrouwtje en vergeet bijna door de hele consternatie mijn twee zonen en Remco. Juist voor Oers luid getoeter: "Goede reis Louis en doe voorzichtig". Hans Schuttelaars is aan het hobbyen en kruist mijn pad. De weg Hilvarenbeek - Roermond heb ik twee keer op internet bekeken en wijst zichzelf. Tussen Weert en Roermond staat eerst een reiger en het is net of hij waardig knikt, even later in de wei een ree en ik had het idee dat die met zijn koppie stond te schudden, alsof ie wilde zeggen; "Nooit van Ryair gehoord, sukkel?" In Limburg en Duitsland word je over weggetjes geleid waar je zo een compagnie soldaten van Julius Cesar tegen denkt te komen. Het fietspad langs de Rur (zonder h) is droog maar de fietssporen zijn nog duidelijk zichtbaar. Om 17:30 uur hield ik het voor gezien, maar geen camping. Ik vraag aan twee personen van wie dat gemaaid land is en zij dachten dat ik het wilde kopen maar ik wilde na 149 kilometer vragen of ik er mijn tent op mocht zetten en spontaan werd mij een plaats in hun tuin aangeboden. Goed geslapen maar vroeg wakker vanwege een nachteijke temperatuur van vijf graden.

1. Bart Spierings.:
    5 juni 2013
    Hoi Louis, nog een keer een goede reis gewenst!! Heel veel succes en geniet ervan. Dat ga ik zeker doen van je verhalen. Groeten Bart.
  2. Nop:
    6 juni 2013
    Hoi Louis, ik hoop dat ook deze trip jou brengt wat je er van verwacht. Gelukkig zitten mensen onderling verschillend in elkaar. Ik heb respect voor jouw initiatief, maar je weet dat ik er ookmijn vraagtekens bij heb. Desalnietemin wens ik je een waardevolle ervaring toe, net als de vorige keer!
    Doe voorzichtig!
    Groet, Nop.