Nog drie nachtjes slapen.

31 mei 2013 - Hilvarenbeek, Nederland

Zo, beste volgers,

Nog drie nachtjes slapen en dan is het zover, maandagochtend 3 juni om negen uur (09:00 uur) gaat het gebeuren.
Dan gaat deze jongen weer op de pedalen in de hoop Rome te halen en als het allemaal meezit ook weer op de fiets terug.Dit keer hopend op beter weer dan verleden jaar op mijn trip naar Santiago de Compostela.
Als het kan deze keer geen lekke band en als het even kan wat meer keren wind in de rug.
Van Geke en Dick kreeg ik weer een gelukspoppetje dat ook deze keer aan mijn stuurtas zal hangen, zoals zijn broertje van vorig jaar, dat nog steeds aan de andere kant hangt.
Van harte hoop ik dat het mij geluk gaat brengen of op zijn minst dat het mij zal behoeden voor tegenspoed.
Hartelijk dank daarvoor, evenals dank aan Henk Baars Bikes voor de geschonken bidons en het kapotte wielrennersfietsbinnenbandje (mooi woord voor scrabble en dan drie maal woordwaarde) waarvan ik als een kleine Willy Wortel een aansluiting kon maken op het speciale ventiel van mijn "selfinflating" matrasje dat toch nooit genoeg "inflate" om er ook comfortabel op te kunnen liggen en HADO Textiel voor het door mij zelf ontworpen windschermpje met bbq-spiesen.

De weersomstandigheden van de laatste weken waren niet opperbest.
André en Janneke (de Jip en Janneke uit mijn vorige story) adviseerden mij, wanneer het weer niet beter is geworden om dan de alternatieve asfaltroute te nemen in plaats van het mooie, onverharde en dan drassige fietspad langs de Rhur.
Henk Verhorevoort, "de legende", een "superman" van tweeenzeventig jaar met wie ik enkele dagen samen reed op weg naar Santiago, bleek genoodzaakt om voor de Arelbergpass en de Reschenpass de trein en de bus te nemen omdat de passen vanwege de enorme sneeuwval van de laatste weken voor alle verkeer gesloten waren.
Tussen twee haakjes: Heeft er iemand de laatste tijd nog iets uit "Den Haag" vernomen over het opwarmen van de aarde?

Naar ik meen heb ik alles bij mij ondanks het feit dat ik meer thuis heb gelaten dan vorig jaar, buiten mijn Christoffeltjes, het Antonisje en niet te vergeten het jadesteentje van mijn kleine, grote vriend, Olle.
Al bij al houd ik nog een halve fietstas over ook al heb ik nu ook en brandertje en twee pannetjes bij me, dus er is nog voldoende ruimte over voor "fourage".
Het tentje en het driepootsstoeltje dwars op mijn bagagerektasje en "that's it", in totaliteit niet meer kilo's dan vorig jaar.
Tijdens mijn trip zal ik mijn telefoon zo veel mogelijk afzetten om de batterij te sparen en als ik wifi tref werk ik mijn blogje bij.
Gedurende de komende vijf, zes weken zal ik proberen zo weinig mogelijk nieuws tot mij te laten komen om daardoor volledig te kunnen genieten van de schoonheid en de goedheid van de wereld, zoals deze ook eigenlijk bedoeld was.Ik wil ook even niets weten van de economische crisis en de maatregelen die " Den Haag" zal treffen om de malaise te keren, welke maatregelen waarschijnlijk toch al weer zullen zijn teruggedraaid voor mijn thuiskomst, waardoor veel ergernis en onbegrip mij bespaard zullen blijven.
Ik ga "back to basic", met zo weinig mogelijk onderweg en mij beperken tot fietsen, genieten, wat eten, drinken en slapen en kom goed voorbereid terug, aangepast aan een mogelijk noodzakelijke, nieuwe, westerse levensstijl.
Mogelijk zie ik komende maandag 3 juni nog enkele bekenden voor mijn vertrek om negen uur voor een kopje koffie.

Tot slot, oprechte dank aan mijn schat dat zij mij ook deze keer toestond deze trip alleen te gaan maken.

Beste allemaal, all the best en tot over enkele weken.

Louis.

1. Dick Heuckeroth:
    31 mei 2013
    Zo Louis het spits is er weer vanaf. Je bent een ding zeker niet verleerd en dat is het schrijven van lijvige verhalen. Ik ga ze weer met plezier lezen.

Groet, Dick
  2. Rob Volders:
    Hoi Luigi
    Louis, Dit is geen blog maar een boek.
    Heel veel succes en weinig lekke banden en weinig slecht weer gewenst.
    Groeten Rob
  3. Géke:
    31 mei 2013
    Het gaat weer gebeuren, op de pedalen, en nu naar Rome .... hoe mooi kan het leven toch zijn ! Louis ik wens jou een fantastische fietstocht zonder al te veel sores, vergeet vooral niet te genieten van alle schoonheid om je heen en denk ook nog een beetje aan je gezondheid, ok ? toitoitoi, en je weet ik volg je op de "voet" ... liefs
  4. Marc Gast:
    Beste Louis,
    succes,veel plezier,ben voorzichtig.
    ik ga je verhalen weer volgen.
    Groeten, Marc.
  5. J en A:
    31 mei 2013
    Vanuit Speyer willen wij jou Louis een goede start toewensen met mooi weer. Neem voldoende ketting smeermiddelen mee! Een mooie tocht gewenst en tot ziens in Rome.
  6. Roel Kampman:
    Hoi Bikeroom

Nog even een verjaardag van vrouwlief en dan een lange reis voor de boeg. Onwijs veel sterkte en vooral veel plezier !
    We volgen je op de voet (ff voor de duidelijkheid dit doen we niet letterlijk !)

Groeten vanuit Houten
    Roel, Nienke, Niels & Sven
  7. Bernard.:
    31 mei 2013
    Wij wensen je wederom een hele mooie fietstocht met veel beter weer, denk aan je gezondheid en we kijken uit naar je fijne verhalen.
    Els en Bernard
  8. Henk en jose:
    1 juni 2013
    Heel veel fietsplezier gewenst ook namens Henk natuurlijk.
    Die is er al bijna dus je zult hem wel niet treffen.
    Willemien sterkte met het alleen zijn .
    groetjes van Jose.
  9. Fia:
    Louis,
    Een hele goede start, als het weer zo blijft als nu (hier schijnt de zon) dan heb je prima fietsweer lijkt mij. Veel succes en ik verheug me al op je reisverslag!
    Sterkte met de laatste voorbereiding, zet 'm op
  10. Hermien en Cees van Roosmalen:
    2 juni 2013
    Een heel goede reis, kan niet missen met zo, n voorbereiding en zo, n instelling. Het weer komt helemaal goed deze keer en de tegenwind bestaat uit hellingspercentages van heb ik jou daar maar het plezier bestaat uit het overwinnen daarvan. GOEDE REIS, BEHOUDEN AANKOMST EN ''HAVE FUN''.
  11. Piet en Corry van Hees:
    Loius,
    Veel succes toegewenst. Als dez2ware lasten van de gildeactiviteiten van afgelopen dagen het
    mij niet verhinderen kom ik je maandag uitzwaaien.
  12. Brigit:
    3 juni 2013
    Een paar minuten voor vertrek (maar nog net op tijd) wens ik jou veel fietsplezier. Geniet onderweg van al het mooie en de mensen die je op je reis ontmoet. Rij niet te hard, want Rome "loopt" niet weg.
  13. Annette:
    Ha Louis,

De wind in de rug en de zon op je bol... Rome here you come!
    Geniet ze!

Groetjes, Annette
  14. Cor & Carla:
    3 juni 2013
    zo, onderweg! we wensen je veel succes en veel goede indrukken. Groetjes, geniet ze en een behouden tocht.
  15. Ans van den Broek:
    4 juni 2013
    Dag Louis, je bent al een dag onderweg maar bij deze van mij ook veel succes met deze nieuwe tocht. Geniet van al het moois wat je onderweg tegenkomt en kom behouden terug. Lieve groet van Ans.