3 juli woensdag

3 juli 2013 - Mulhouse, Frankrijk

Bad Zurzach - Mulhouse
Gereden 125 km totaal 3542 kilometer gefietst

Vanmorgen word ik wakker, ja indien dat niet het geval zou zijn geweest dan was er iets ernstigs aan de hand. Ik dacht meteen aan Rob de Nijs zijn lied "Zachtjes tikt de regen tegen mijn zolderraam", maar in mijn geval was het tegen het doek van mijn tentje en dat was wel even vervelender. Ik denk als ik even wacht wordt de regen misschien minder of gaat het over, maar niet dus. Dan is zo'n eenpersoonstentje toch maar klein om je aan te kleden, de slaapzak in de zak (hoes) te doen en je spullen die je gebruikt weer ordelijk in je fietstassen te stoppen. Ik heb even liggen denken en ben tot de conclusie gekomen om alle haringen eruit te trekken en mijn tentje vierkant op te pakken en onder een overkapping te zetten. Ik zie daarvoor een geschikte caravan met een enorme grote luifel met tafels en stoelen. De boel even verbouwd en alles was in een wip klaar. Dan op de fiets langs de Rijn, dit keer weer over een gravelpad, waarin ik een duidelijk spooen achterlaat. Maar vanwege de enorme regen en de slippartijen let ik niet ieder moment goed op mijn navigatie bij sommige splitsingen. Zo komt het twee keer voor dat ik mijn eigen gemaakte sporen in tegenovergestelde richting voor een kilometer of twee mag aanschouwen. Het is vandaag bar en boos met het weer, maar in z'n totaliteit mag ik zeker niet klagen. Wanneer ik twijfel of ik links of rechts moet aanhouden vraag ik  aan een passant welke richting ik voor Mulhouse dien te volgen. Hij wijst, voor de richting Mulhouse, juist helemaal de andere kant op dan de kant die ik denk op te moeten rijden. Aangezien hij een ander geloof belijdt en waarschijnlijk meer op Mekka georiënteerd is, ga ik op eigen initiatief verder en dat blijkt ook maar goed ook. Als een verzopen katje kom ik in een hotel in Mulhouse aan. Ik heb wel twintig minuten onder de douche gestaan om weer wat op temperatuur te komen. Morgen vertrek ik, afwijkend van de geplande route, naar Ventron om Fabien en Patricia te bezoeken. Voor het slapen gaan zal ik een schietgebedje doen en vragen voor beter weer morgen.

1. Rob Volders:
    3 juli 2013
    Louis
    Ik hoop voor je dat er zonneschijn komt.
    Ik vind dat je veel km per dag doet.
    Klasse!
    Groeten Rob
  2. Bart Spierings.:
    4 juli 2013
    Louis na regen komt zonneschijn, hoop dat ze dan ook zeker bedoelen na n dagje regen.
    Veel zon gewenst.
    Groeten Bart.
  3. J & A:
    4 juli 2013
    Louis deze dag lijkt wat op onze dag langs de Roer oever. De kettingen hebben dan veel te lijden. Vandaag 4/7 rijd je door de Vogezen en als je per ongeluk niet de juiste route kiest, beklim je de Grand Ballon, de hoogste berg van de Vogezen. Bovenop kan je de Mont Blanc zien liggen in het zuiden. Hopelijk wordt jou schietgebedje verhoord.
    Gr. J & A
  4. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Ja die regen is het vervelenste wat je mee moet maken maar je kunt er niets aan doen, ik heb er deze reis ook genoeg over me heen gekregen maar het houd een keer op. Het fietsen in die natte grevel is ook enorm zwaar het scheelt km. per dag minder
    en de extra energie, neem vanavond een borrel exstra. Ondanks alles toch blijven genieten.
    Groetjes,
    Henk en José
  5. Wil Gijsbers:
    4 juli 2013
    Louis, als afzien lekker was had je vandaag een heerlijke dag.
    Petje af.
    Wil