1 juli maandag

1 juli 2013 - Egnach, Zwitserland

Thusis - Egnach (Winden CH)
Gereden 151 km totaal 3302 kilometer gefietst

Om 06:15 onder de douche, maar ik vond het van de gekke om om 06:30 mijn tentje af te breken dus nog een half uurtje nadoezelen. Afscheid van mijn Duitse buren, die in meerdere dagen vanuit Thusis naar St.Moritz en Chiaviena willen fietsen en dan die Splügenpass nemen met een ongeoefende fietser erbij. Ik heb hen succes en sterkte toegewenst. In een dorpje verderop neem ik een ontbijtje en koop nog wat proviand. Ik rijd vandaag een heeeeeel stuk langs de Rijn met enorm veel tegenwind. De ene keer over beton de andere keer over gravel of asfalt of door de bossen. De zon speelt door de bladeren maar dat veroorzaakt schaduwvlekken waardoor je geen zicht meer hebt op kuilen, bulten of keien, hetgeen wel eens voor verrassende en soms pijnlijke momenten zorgt. Hoe kan ik het nog duidelijker omschrijven zonder vulgair te worden. Ik rijd kilometers langs de Rijn en ik kan jullie zeggen dat, ook al is hij hier nog niet zo breed, er vreeeeeselijk veel water door gaat. Ik zet mijn Ipodje aan en hoor Charles Aznavour met de live-opname uit de Olympia met zijn fantastische nummer "Nous Nous Reverrons Un Jour Ou L'Autre". ("Op de een of andere dag zullen we elkaar weerzien")  Ik denk ja nog een dagje of 8 - 9. Als ik dit schrijf zit ik op een bankje naast een uit hout gesneden kruisbeeld en krijg nu toch even het "Santiago-gevoel". Even later neemt er een man naast mij plaats die ik aanspreek. Hij komt uit Feldkirch en heeft een half jaar geleden een longembolie gehad. Als ik verder ga wens ik hem veel fietsplezier en een goede gezondheid toe. De rest van de middag fiets ik alleen en ga nog een tijdje van de route af om langs de Bodensee te fietsen, in de hoop een camping te vinden, maar hier zijn alleen maar haventjes en bootjes. Ik zoek dan toch maar weer de Benjaminse - route op en juist als ik denk dat ik eens ga aanbellen, om te vragen of ik er mijn tentje mag plaatsen, zie ik een bordje "Bauerncamping Manser". Het is 19:30 dus laat genoeg. Voor alle duidelijkheid, vanwege de nodige problemen die ik ondervind met het plaatsen van foto's meld ik even dat ik die er allemaal opzet zo gauw ik thuis aankom. Voor degene die Super Henkie Verhorevoort kennen, hij is gistermiddag veilig in Venray op het thuishonk aangekomen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart Spierings.:
    2 juli 2013
    Hoi Louis, wat leuk toch om je zo te kunnen volgen en wat super dat je gewoon bekende tegen komt uit je truck carriere. Nog maar n paar dagen dus en dan ben je d'r al weer. Ik ben dan net vertrokken met mn gezin op weg naar waar jij vandaan komt. Ik zie dr al tegen op zo'n eind met de auto en jij doet dat ff op de fiets!! Wie weet komen we je nog tegen, uiteraard zal ik dan even toeteren en je gedag zeggen. Goede reis verder!!
    Groeten Bart.
  2. Henk en jose:
    Hoi Louis,
    Wat een km. dat je vandaag hebt gemaakt het gaat goed met je
    met die snelheid ben je zo weer bij wilhelmien. Ik ben vandaag zondag om 3 uur met groot aplaus en heel veel fam. en vrienden groots ontvangen dat staat jou ook te wachten op kort termijn
    even nog wat km. maken en veel plezier en goed weer zijn belangrijk groeten Henk en Jose
  3. Anne en Hans van tuyl:
    Hoi Louis,
    Het grootste deel van het avontuur zit er weer op. Wat een afstand heb jij gefietst !!!
    Bijna , met dat tempo van jou, weer thuis bij Wilhelmien en de kinderen, wat superleuk is.
    Maar vergeet niet het laatste stuk ook te genieten. De eerste maanden zul je zo"n tocht niet weer maken.
    Succes met de laatste dikke week.