30 juni zondag.

30 juni 2013 - Thusis, Zwitserland

Chiaviena - Thusis (Ch)
Gereden 73km totaal 3151 kilometer gefietst

Na alles opgeruimd te hebben uitgezwaaid door Karin en Paul en nog vier andere Nederlanders. In een hotel in Chiaviena een cappucino en twee briosjes genomen en dan begint het werken, 30 km klimmen en niet zo'n beetje ook. Ik bezoek een prachtig mooi kerkje in San Giachimo Filippo en geniet even van het fenomenale uitzicht. Ik besef dat ik, op een dag na, vier weken onderweg ben en dat ik nog geen krant of tv heb gezien. Wat is de wereld dan toch mooi. Onderweg op de Pass ben ik genoodzaakt enkele keren een pauze in acht te nemen, ik ben ook geen zestig meer. Dan iets bijzonders, ik stop op een uitzichtplaats waar een paar auto's en motoren staan. Ik spreek de motorrijders aan, krijg wat fris en een broodje aangeboden en dan beginnen zij vragen te stellen. Waar kom je vandaan, hoeveel km, leeftijd etc. etc. Geweldig gezellig. Degene die het hoogste woord heeft, Roberto, weet te vertellen dat hij iemand kent die van Milaan naar Lecce, onder in de hak van de "laars", is gefietst, waarop ik zeg, zeker om Tonio Rizzo goedendag te gaan zeggen. Dan valt er een stilte en vraagt Roberto of ik echt een Tonio Rizzo ken in Lecce. Ja zeg ik, de Scania dealer in Ruffano. Zijn bekkie valt open en ook van Lucia zijn vrouw. Wat blijkt, hij is een neef van Tonio. Nou die rustpauze heeft nog even geduurd. Foto's laten nemen, foto's van de anderen genomen en mailadressen uitgewisseld. lk moet de gemaakte foto's doorsturen. Vermoeid maar voldaan op de Pass aangekomen en daarna doorgereden naar een camping in Thusis

1. J & A:
    30 juni 2013
    Zoals je al weet zijn wij weer thuis.
    Het leventje zonder crisis en bezuinigingsnieuws zit er weer op. Wat dat betreft hoef je geen haast te hebben om naar Hilvarenbeek terug te fietsen.
    Geniet en blijf gezond !
  2. Hans en Lena:
    30 juni 2013
    Hoi Louis, zo zie je maar weer hoe klein de wereld dan is om dit op een gewone rust plaats mee te maken. Ze zeggen wel eens toeval bestaat niet. Nu is het natuurlijk ook wel zo dat jij overal wel mensen kent.
    Veel fiets plezier nog en geniet van de omgeving. Zorg wel dat je heelhuids terug komt dus hou je fietsbroek maar aan in plaats van een andere. Die vouwen in je broek perst Wilhelmien er straks wel in dat lijkt me veel veiliger.
    Gr. Lena en Hans
  3. Jeroen:
    30 juni 2013
    Heerlijk hoe jij overal een praatje maakt. Daardoor zet je steeds de deur open voor ontmoetingen die dan inderdaad geen toeval meer zijn. Kwestie van de wet van grote aantallen. Net zoals de kilometers. Morgen weer lekker trappen, ik pak weer eens de trein naar Brussel, nu vanuit Londen.