29 juni zaterdag

30 juni 2013 - Chiavenna, Italië

Muzzo (Bergamo) - Chiaviena
Gereden 120 km totaal 3078 kilometer gefietst

De temperatuur valt niet al te veel tegen, de wind is vreselijk straf. Op richting Lecco en het meer van Como. Ik ga gezellig met een pontje naar de andere kant van het meer, weer eens iets anders dan fietsen. Ik moet ook door twee tunneltjes omdat het fietspad eromheen afgesloten is, dus licht aan. Gelukkig heb ik mijn rennersbroekje aan en geen pantalon want ze zouden de vouwen uit mijn broek hebben gereden. Nee een veilig gevoel is toch wel iets anders. Ik voel me werkelijk een kwetsbaar persoon. Onderweg eet ik een heerlijk Italiaans ijsje en vraag hoe ver het nog is naar Chiaviena. Oh, nog maar 30 km, dus door naar de voet van de Splügenpass waar ik dan morgen aan kan beginnen. Ik sta op een mooie camping waar ik word opgevangen door een enthousiast Nederlands stel uit Leiden. Paul en Karin. Ik krijg een wijntje aangeboden en voor we er erg in hebben zitten we ruim een uur verhalen uit te wisselen. 's Avonds lekker in een Pizzeria zitten eten en daarna heb ik me overgegeven aan Morfeus . Wat heb ik geslapen.