28 juni vrijdag

29 juni 2013 - Mozzo, Italië

Vanuit "The middle of knowhere" naar Mozzo (Bergamo),
gereden 126 km totaal 2958 kilometer gefietst

Ze kunnen zeggen wat ze willen van de Povlakte maar het schiet wel op. Dus niet zeiken over de vlakte van de Po. Maar wat heb ik vannacht slecht geslapen. Wind, bakken regen, weerlicht en enorm gedonder. Na vertrokken te zijn uit mijn wijngaard een tuin met oorlogsmonumenten bezocht en ook een  klooster, waar ik een man aansprak die een "Mariabeeld" aan het uitsnijden was. Ook deze morgen gaan de beentjes weer moeizaam rond. En koud dat het is, steenkoud. Hoe overtuig ik het thuisfront dat ik weer naar huis wil, als ik om 13:00 uur pas 43 km gereden heb. Even gestopt voor een pasta. Ik volg opgewekt de karrensporen van Benjaminse, maar als het gruwelijk begint te regenen trek ik mijn eigen plan om richting Bergamo te gaan. Het moet wel verantwoord blijven. Zulk bar en boos weer is niet bevorderlijk om een lange afstandsroute te fietsen over smalle grint -en graspaden. Om 19:00 strijk ik neer in een hotelletje een kilometer of 8 na Bergamo. Dan kan mijn slaapzak ook nog even drogen. Morgen en overmorgen, zaterdag en zondag, denk ik dat ik eens een eindje ga fietsen.

1. Marianne:
    30 juni 2013
    heel verstandig om af en toe eens in *luxe* te overnachten, Dan kun je weer wat extra energie opdoen voor je tocht. Jammer dat het weer niet echt meewerkt maar je moet maar denken iedere keer dat je pedaal rondgaat kom je dichter bij thuis. Succes nog voor de komende dagen.
  2. Piet en Carla:
    Lieve louis,

Wat ontzettend vervelend dat je van dat slechte weer hebt om te fietsen! Neemt niet weg dat je een ontzettende doorzetter bent! Hopelijk ga je nu op de terugweg de zon tegemoet. Vanochtend wezen schieten in Tilburg. Daarna voor de beker, bij een temperatuur van 22. Heel veel succes nog voor de komende dagen!!!

Lieve groetjes uit Hilvarenbeek
  3. Fia:
    Hallo Louis,

Eindelijk heb ik (door een probleem met de automatisering) weer de mogelijkheid om je verslagen te lezen. Je bent alweer op terugweg, veel sterkte en hopelijk werkt het weer mee!
    Fia