27 juni donderdag

29 juni 2013

Modena - middle of nowhere
Gereden 135 km totaal 2832 kilometer gefietst

Ik rijd lange tijd over een dijkfietspad dat ik beter kan kwalificeren als een karrespoor. Op een zeker moment houd ik een wielrenner aan om te informeren of er ook een andere mogelijkheid is om mijn weg te vervolgen. De man sprak zeer moeilijk, hij had namelijk kortgeleden twee keeltumoren laten weghalen. Maar hij wees mij een weg die wel 15 km korter was. Volgend jaar, hij moet nog twee operaties ondergaan, zou hij naar Santiago willen fietsen. Een heerlijk gesprek met hem gehad en met tranen in zijn ogen, een schouderklop en een highfive namen we afscheid. Ontroerend zo'n moment. Ik bezoek nog twee relaties en ga na drie uurtjes verder. Rond 18:00 uur eet ik een pizza en informeer naar campings. Ja er blijkt er een te zijn ongeveer 10 km terug. Maar dat is 10 km energie voor niets en morgen weer opnieuw die 10 km maken. Nee, dat is tegen mijn principes . Maar er hangt weer een vreselijk dreigende onweerswolk. Ik zie een wijnboer en vraag of ik mijn tentje in zijn wijngaard mag opzetten. Geen probleem. De laatste haring zit in de grond en ik zit net in de tent begint het me te donderen, te gieten en te waaien dat ik het gevoel had met tent en al weg te waaien.