Donderdag 302015 Imilchil - Sidi Yahye Ousaad

3 mei 2015 - Fez, Marokko

Totale km stand 634. het weer mooi, 's middags 35°

De gebroeders van Hotel Jardin d'Imichil hadden een betere weg in gedachten richting Khenifra, niet over El Ksibah maar binnendoor. Hiervoor werd een ontwerp op papier gezet maar, zoals veelal was ook hier het papier te klein waardoor de verhoudingen in afstand niet meer klopten en waardoor het moeilijker werd in te schatten waar rechts en links te gaan, zeker als op die binnendoor weggetjes de richtingbordjes alleen in het Arabisch zijn. Een keer dreigde het mis te lopen en vraag ik het aan vijf personen, waarvan er geen van hen Frans sprak doch met handen en voeten kwamen we eruit. Ik was juist het punt een kilometer of anderhalf voorbij gereden, dus de schade viel mee. De Atlas uit rijden was soms zwaar, soms heel zwaar maar oh zo mooi, echter ook eenzaam. In het dorpje waar ik volgens de gebroeders zou moeten overnachten zou ik de hond van Chris en Ied nog niet hebben willen onderbrengen, dus doorgereden, alles vies, vies. Doorgereden tot 19:45 maar toen moest er toch wat gebeuren. In een gehucht met drie huizen mocht ik naast het moestuintje mijn tentje zetten, te weten op 1900 meter hoogte dus dat werd 's nachts tamelijk koud. Gelukkig dat ik 's middags in een "duister tentje" nog een ommeletje had gegeten en water had gekocht.

1. Jip & Janneke:
    3 mei 2015
    Hoi Louis,
    Gelukkig weer een teken van leven. We maakten ons toch wat zorgen.
    Nauwelijks te eten en dat op zo'n hoogte na een enorme inspanning.
    Na in Bolzano gezien te hebben hoe Ötzi er uit zag na een avontuurtje in het hooggebergte, bekroop ons toch een ongemakkelijk gevoel.
    Gelukkig kon Wilhelmien ons gerust stellen.
    Het Atlasgebergte heb je bedwongen. Nu noordwaarts.
    Vrede en alle Goeds,
    J & A
  2. Bob:
    3 mei 2015
    Fijn Louis, dat jouw fietsmaatje, t.w. de eenzaamheid, je voortgestuwd heeft. Op het kaartje zie ik dat je bijna bij de Middellandse Zee bent. Nu nog het juiste vervoermiddel kiezen voor Europa.
    Bob