Donderdag 28 mei 2015. Pezenas - Monoblet

28 mei 2015 - Monoblet, Frankrijk

Totaalstand 3230 km.l

Bijzonder goed weer en WEINIG WIND. Gisteravond na het ongeval een hotelletje genomen, heerlijk gegeten en heerlijk geslapen. Vanmorgen weer op de pedalen en ik kwam ook nog even langs de onheilsplek, maar dat gaf geen traumatische gevoelens. Een geweldig mooie route gereden door wijngaarden en nog veel mooier door de Gorges de l'Herault. Ik zie nog een paar jongens van een brug springen, die naar alle waarschijnlijkheid blind zijn want er stond een bord "verboden van de brug te springen", dit jaar 4 doden en 6 zwaargewonden. Vandaag ging alles goed, ook al deed de arm behoorlijk zeer met al dat schokken op die departementale weggetjes. Onderweg zie ik nog een Frans echtpaar op de fiets die nog juist de moeite nemen om te zwaaien maar verder geen stop voor een praatje. Even later ontmoet ik Douwe uit Amsterdam, die vandaag uit Avignon kwam. Ik vraag of hij een 'straalfiets' heeft maar dan blijkt dat hij een deel per trein deed. Ik overnacht op Camping De Graniers in Monoblet, bijzonder gezellige ontvangst en ontmoet daar een echtpaar met caravan, Wout en Dora uit Amsterdam, met ook een Santos maar dan een tandemuitvoering. Heel gezellig zitten kletsen en daarna een overlevingsmaaltijd op want er was geen maaltijd service op de camping. Wel werd alles netjes voor mij warm gemaakt. Vandaag tijdens de tocht nog dikwijls aan het Maria-medailletje zitten denken en aan wijlen mijn ouders, die vandaag hun trouwdag zouden hebben. Wat zouden die ervan hebben moeten denken een zoon te hebben die zulke tochten onderneemt. Ook veel gedacht aan de mooie momenten met hun samen. Vandaag was weer suuuuuuper.

1. Anneke Marree:
    28 mei 2015
    Ik ben blij jou even gesproken te hebben omdat Jan en ik ons toch wel zorgen maken over jouw welzijn. Maar je "schiet " al aardig op in de goede richting van thuis. Rijd voorzichtig, een ongelukje staat op de parkeerplaats!
  2. Riet Vugts:
    28 mei 2015
    Louis, wat een machtig mooie verhalen over je tocht........Wat een avontuur.........Ik neem het NIET over van je, CHAPEAU!!!! Wij hebben vanavond heerlijk tapas gegeten in onze straat, minder spectaculair, maar wel knus.
    Zet je rit door en denk om je veiligheid.
    Groet, , Riet
  3. Chr appels:
    28 mei 2015
    het kon niet anders dan dat je pijn had. Schaafwondenen zijn nare vervelende pijnlijke rotdingen. Ik kan het weten ! Ik reed vanavond van de wei nu eens een keer achterom langs de wei van woestenberg en het bankje. Ik zat even (geen grap) met mijn gedachten bij onze Louis, en zijn schaafwonden. Heeft woestenberg dwars over de pad een greppel gegraven, flikker ik dus voorover met mijn snufferd in het zand. Elleboog kapot, ied heeeel bezorgd. Doet nog steeds een beetje pijn. Nou reken maar uit bij jou moet het twintig keer harder aangekomen zijn. Hup daar gaat weer een kaarsje. Pas op Lowieke, met die Fransoozen weet je het maar nooit. Die doen alles met de Franse slag, dat heb je nu toch wel gemerkt
    Wij gaan door met aftellen, rustig aan want Haastig Spoed Is Zelden Goed ! Groetjes ied en chris
  4. Harrie:
    29 mei 2015
    Lewieke, ik wou vandaag ook een kaarsje opsteken in het kapelleke langs de kerk, allemaal uitverkocht. Allemaal voor jouw behouden thuiskomst. Er hangt een kaarsenwalm over heel Beek. Heb toen maar een gebedje gezegd, wil ook wel eens helpen. Veel plezier op jouw geweldige reis en ik kijk uit naar onze volgende bijeenkomst in juli. Hou je haaks!
  5. Hans en Lena:
    29 mei 2015
    Goh Louis, schrok toch wel even toen ik de foto's bekeek. Zag dus eerst jou verwonding voordat ik je verslag had gelezen. Je hebt dus wel degelijk beschermengeltjes op je schouders zitten. Gelukkig is het mee gevallen. Het had ook heel anders kunnen aflopen. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit en je hoeft het nog niet eens zelf te doen. Je foto's zijn ook mooi, zo krijgen we ook een beeld van de omgeving waar jij af en toe moet afzien. Gelukkig ben je al een heel eind en bewonderingswaardig, je houdt nog steeds de moed erin en verliest niet je humor. Goeie veilige reis verder.

Groeten, Lena en Hans
  6. Cora Werrelman:
    29 mei 2015
    Gelukkig zijn de weergoden eindelijk wat aardiger voor jou!Verder blijft het gevaarlijk om te fietsen in het buitenland. Groetjes en een knuffel uit de Ardeche,