Bergen 25 juniberge

25 juni 2017 - Bergen, Noorwegen

Bergen, 25 juni
Een bijzonder bericht. Gisteren vertrok ik uit het hotel met goede moed, droge schoenen dn kleding echter dat was van korte duur. Na een uur fietsen was het weer raak en ik klets nat. Een uur later bij een tankstation koop ik wat drinken want vanbinnen was het droger dan van buiten. Men prijst mij dat ik met dit weer op de fiets zit en schuil daarna nog een klein uurtje onder de overkapping. Dan ga ik terug naar binnen. Ik schaam me enorm maar ik had besloten de handdoek in de ring te gooien aangezien er alleen voor dinsdag en woensdag wat beter weer werd voorspeld en daarna weer dikke vette wolken naar het noorden. Met de bus terug naar Nordfjordeid en de overstap naar Bergen. Gisterenavond aangekomen en geprobeerd Basecamp op mij tablet te downloaden hetgeen niet lukte. Daarna fietsroutes in Denemarken opgezocht en de route er naar toe opgeschreven om aansluiting te vinden op de 3. Vanuit Skive naar Padeborg, daarna zie ik wel van Duitsland naar Hilvarenbeek. Jammer al bij al, ik had het erop staan om naar de Noordkaap te fietsen maar niet tegen iedere prijs. Ik kan nog altijd besluiten om mijn as daar uit te laten strooien. Ik baal enorm maar gezondheid liet ik deze keer prevaleren. Ik stap dadelijk op de ferry naar Hirsthals Denemarken, 18 uurtjes varen.

1. Hans van Tuyl:
    Ha Louis,
    Dus blijkbaar toch gezond verstand. Je gezondheid is belangrijker dan koste wat kost doorgaan. Alleen een gek herziet zijn plannen nooit. Groeten en succes.
    Anne en Hans
  2. Chr appels:
    25 juni 2017
    Je gezondheid belangrijker vinden als je doel kan alleen maar betekenen dat je verstandig bezig bent. Volgens mijn religiewetens chap kun je het toch niet winnen van de goden ook niet van de weergoden. Wilhelm.ien zal vast heel blij zijn met he besluit. Ik weet hoe zwaar je beslissing gewogen moet hebben. Je hebt de handdoek niet in de ring gegooid door een andere route te nemen. Geniet van een droge tocht. Groetjes ied en chr.
  3. Marion Ambachtsheer:
    25 juni 2017
    Heel verstandig, echt top, dit besluit.
    Je gezondheid is het belangrijkst en een beetje genieten van een zonnetje onderweg is toch ook wel aangenaam.
  4. Monique Jansen:
    25 juni 2017
    Hoi Louis, jammer maar boven in Duitsland is ook erg mooi, als ik voor jou, iets moet voorbereiden op basecammp dan laat het maar weten
  5. Dick Heuckeroth:
    25 juni 2017
    Hoi Louis. Jammer dat het weer je parten speelt. Ik denk dat je een zeer verstandige beslissing hebt genomen. Fietsen is leuk maar niet ten koste van je gezondheid. Laat die as nog maar even zitten.
  6. Rob Volders:
    25 juni 2017
    Jammer Louis maar jij bent niet de enige. Vorig jaar april ben ik op een van mijn tochten gestopt omdat het bijna alleen maar slecht weer was. Het moet wel leuk zijn en niet alleen uitdagend. Een maand later werd het beter en ik ben toen (samen met Hans) naar Rome gefietst. Er komt vast een nieuwe kans.
  7. Jerome:
    Hoi Louis,
    Lijkt ons heel goede keuze. Het moet wel beetje leuk blijven. Naar het zuiden stijgen de temperaturen weer, en hopelijk dalen de regenhoeveelheden dan ook snel. Goede terugreis!!!
  8. Ton:
    25 juni 2017
    Het is een cliché maar het typische van clichés is dat ze kloppen: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Er is moed voor nodig om aan zo'n tocht te beginnen, maar ook moed om te stoppen.
  9. Anneke Marree:
    25 juni 2017
    Wij ons bij de vorige schrijvers aan. Niet kost wat het kost door fietsen. Goede reis terug. Kom maar snel naar huis! Tot snel! Jan en Anneke
  10. Hans en Lena:
    26 juni 2017
    Ja Louis, de meningen zullen hierover verdeeld zijn de handoek in de ring gooien. Ik denk dat jij over deze beslissing best even met jezelf in conclaaf bent geweest maar dat je verstand het heeft gewonnen van je wil. Er is al veel moed en doorzettingsvermogen van jou aan te pas gekomen om zo ver te komen. Petje af! Menigeen was bij de tweede natte dag al omgekeerd. Geniet van de route die je nu nog gaat en jou kennende zal het positieve de overhand hebben. Gr. Lena en Hans
  11. Rut en Cor.:
    27 juni 2017
    Toch echt jammer voor je maar ik kan me indenken dat na 6dagen regen besluit om terug te keren want wij zijn het hier na een halve regen al helemaal zat.Toch goede reis terug.