25/26/27 mei 2015

27 mei 2015 - Hilvarenbeek, Nederland

Al drie dagen storm. Één keer in een greppel gewaaid en één keer bijna onder een oplegger. Iedere dag 12 tot 14 uur op de fiets om toch wat dichter bij huis te komen. Verder geen toevoeging, buiten verzoek om kaarsen!!!!!

1. Trees Burgers:
    Louis, Louis

Opgeven is ook een kunst. Ik wil je niet ontmoedigen en ik zal een kaarsje aansteken, maar is het dit allemaal waard.
    Vind je er nog iets extra's, iets wat hier niet te vinden is.
    Pak een makkelijker route en coming home!

Groetjes
    Trees
  2. Inge:
    27 mei 2015
    Die kaars staat er Louis; pontificaal op mijn bureau! Houdt moed!
  3. Inge:
    27 mei 2015
    En dat moet natuurlijk houd zijn ;)
  4. Jip & Janneke:
    Hoi Louis,
    Je nadert Frankrijk of misschien ben je de grens al gepasseerd.
    Een kaarsje zullen we vanavond thuis voor je aansteken hoor!
    Je gaat als een speer als je zoveel uren op de fiets zit. Vergeet vooral niet te genieten van deze unieke tocht.
    Wij vertrekken morgen, maar zullen via wifi/wlan maar vooral in gedachten bij je zijn.
    Hou je haaks makker! Voor jou en Wilhelmien Xxx.
    Vrede en alle Goeds,
    J & A
  5. Andre:
    27 mei 2015
    Ik heb geen kaars bij de hand... maar het zonnetje in Zierikzee brandt ook enorm fel. ;-) Elke minuut blijven denken: "ik heb dit zelf gewild" en dapper doortrappen. Je komt zeker thuis - per fiets, of tussen zes planken dat is de vraag, maar thuiskomen zul je... (voor de mensen die onze humor niet doorgronden, dit is een leuk en liefdevol bericht.) Vader, alles komt goed, je bent er bijna!! Sterkte!!! Wij wachten op je.
  6. Loek van Dongen:
    27 mei 2015
    Hi Louis, bij toeval wees iemand mij op jouw blog en zag ik dat je in Tona zat. Agualada moet natuurlijk Igualada zijn. Daar heb ik vorig jaar mijn fietstocht beëindigd net nog een korte etappe naar Sitges. Vraagje, volg je de route van Benjaminse ( Amsterdam Sevilla). Die hebbik gevolg vanuit H'beek natuurlijk. Als ik je tips kan geven over die route dan meld je maar. Uiteraard wens ik je nog veel succes en hoop ik dat de mistral zich rustig houdt over een week.
  7. Piet:
    Beste Louis,
    De kaarsjes voor jou staan te branden bij het mariabeeld, zoals het hoort. Houd moed, want de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar gezien jouw doorzettingsvermogen zal dit geen probleem zijn. Welkom weer in Hilvarenbeek.
  8. Bob:
    28 mei 2015
    Volhouden, Louis! Het is hier heerlijk fietsweer; dit weer blijft op je wachten. Een break maken van één hele dag, kan dat helpen om de motivatie weer aan te wakkeren?

Je 'reisverslag' is veelzeggend, je oproep dringend. Straks ga ik in de Mariakapel voor jou een kaars opsteken.

Onlangs was ik een onmisbare sleutel kwijt. In alle zakken van mijn pakken - ik heb er drie - gezocht, en ook in de zakken van mijn (twee) overjassen. Niets gevonden. Ten einde raad heb ik me deemoedig naar de Mariakapel begeven, smekend een kaarsje aangestoken en een paar Weesgegroetjes gebeden.

Zodra ik thuis was, ben ik weer gaan zoeken; eerst en vooral in de overjas die ik zo-even nog aanhad en die nu slordig over de stoel hing. Je voelt hem al komen: de sleutel zat veilig in de binnenzak.

Conclusie: kaarsjes en (schiet)gebeden helpen!!

Bob