24 juni maandag

27 juni 2013 - Sienna, Italië

Lago di Chiusi - iets voorbij Sienna

gereden 103km  totaal 2443 kilometer gefietst

Om 7:45 weer onderweg via het veredelde karrespoor. Na enige kilometers zie ik het pad niet meer zitten met het gras tot stuurhoogte. Dit is even oppassen, zeker  als je al eens een tekenbeet hebt gehad. Op een kruising zie ik een ouder echtpaar die mij aanraadt de asfaltweg te nemen. Bij iedere klim moet ik ver terug schakelen en dan denk ik, is het wel zo dat mijn spieren niets geleden hebben van de ziekte van Lhyme, of zou het kunnen zijn dat ik al in de herfst van mijn leven ben beland? Dan maar hopen dat het nog even duurt voordat de winter in gaat vallen. Onderweg mijn fiets in een stad neerzetten en iets gaan bekijken durf ik niet zo goed. Dat was vorig jaar op mijn reis naar Santiago wel anders. Ik vraag aan en politieagente hoe ik het beste het centrum uit kan rijden richting San Gimignano, in verband met het vele eenrichting verkeer. Dan zegt zij dat zij nog nooit op de fiets naar San Gimignano is gefietst waarop ik reageer : "Och, vertel mij dan maar hoe je daar met de auto moet komen". Ze kwam er niet uit en toen heb ik maar naar de stand van de zon gekeken en ben richting het noorden gereden. Dan wordt de lucht ineens enorm donker, bijna zwart en ik vind juist, voordat de eerste druppel valt, een "Agri Turismo" om te kunnen overnachten.