22 juni zaterdag

22 juni 2013 - Vicomeer, Italië

Rome - Lago di Vico
Heel onrustg geslapen. Mis ik "ons Wilhelmien" of lag het aan het feit dat ik steeds weggleed omdat het terrein wat afliep? Na gezamenlijk een broodje te hebben gegeten en thee te hebben gedronken, op de super camping "Village Flaminio", vertrek ik richting St.Pietersplein en gaan Janneke en André met de bus naar Rome voor een sightseeing. Aangekomen op het St.Pietersplein had ik 2115 kilometer afgelegd. Ik laat een paar foto's maken door een Amerikaan en zie daar ineens Janneke en André staan. Nog even de nodige foto's gemaakt en ik vertrek naar het Piazza Navona. Dan begint voor mij de route terug, want ik blijf niet langer in Rome, waar ik al zo vaak ben geweest. Daarnaast verlang ik naar "ons Wilhelmien" en de jongens. Janneke en André nemen nog wat spullen mee die ik teveel had. In eerste instantie gingen de beentjes moeilijk rond maar dat herstelde zich snel. Vanmiddag nog even aan het meer van Braciano gezeten en daarna onder een bewolkte Italiaanse lucht verder gereden. Op een camping bij het Lago di Vico ontmoet ik  een stel uit Rotterdam, Annemarie en haar man, die ik eerder in Oostenrijk had ontmoet en een stel uit Tilburg. Ze waren allemaal nog op weg naar Rome. Vervolgens tentje opzetten, douchen en eten. Na het eten nog een afzakkertje gepakt met de kok en nog even zitten kletsen. Als ik terug naar mijn tentje loop kom ik Annemarie tegen, die in alle staten is. Wat een herrie, de kinderen vierden hun laatste kampdag en  daarnaast bleek de buurman, de Tilburger, vreselijk te snurken. Door dit alles kon zij niet slapen, hetgeen toch een noodzaak was als men een hele dag gefietst had. Annemarie werkt bij Rijkswaterstaat.

Nog even een bijzondere mededeling, Tuur Van Gorp is met lof geslaagd voor zijn D Diploma, super van onze tamboer. Leuk dat er ook belangstelling is vanuit het Gilde. Morgen verder naar het noorden.

Na een geweldige dag even mijn blogje bijwerken. Hilvarenbeek ik ben op de terugweg!

1. Hans en Lena:
    22 juni 2013
    Hoi Louis, weer een knappe prestatie waar je trots op mag zijn. Net als Tuur met lof is geslaagd voor zn D diploma kunnen we wel van jou zeggen dat je met lof bent geslaagd voor je fietstochten. Petje af. Nu de fiets weer richting huis koersen en voor je het weet kun je Wilhelmien en de jongens weer omhelzen.
    Tot gauw weer in Hilvarenbeek. Neem maar wat warmte en zon mee want dat hebben we hier helaas niet meer.
    Succes nog.
    Groeten, Hans en Lena
  2. Géke:
    22 juni 2013
    Diepe buiging Louis, chapeau ! Je doel bereikt op je stalen ros, jouw trouwe maatje. 2115 km, velen doen er jaaaaren over om uberhaupt zoveel km s te fietsen, en dan ook nog weer terug naar de lage landen. Geniet ook van terug reis en leuke mensen en zaken die je op je fiets pad tegenkomt. Ben benieuwd of je een andere route zult gaan nemen. Ik wens jou een mooie fietstocht terug en denk aan je gezondheid. Lieve groetjes
  3. Rob Volders:
    Louis goede reis terug!
    Rob
  4. Trudy:
    Hoi broertje,

Wat knap weer van je. Wij, bakkertjes volgen je verhalen. Mocht ik er door de drukte op school even een missen, word ik bijgesproken door esther.
    Wij wensen je een goede terugreis.
    Henk en Trudy
  5. Anneke Marree:
    23 juni 2013
    Geweldige prestatie Louis, wij zijn inmiddels ook thuis. Bij aankomst in Hotel Post in Prutz lag een welkomswoord geschreven door.... (wij verbaasd)...LOUIS! Wij weten nu echt wat het een prestatie is om daar te komen. Potjandikkie wat een hoogten en diepe dalen heb jij moeten fietsen om daar te komen! Maar wij wachten op op een behouden thuiskomst van jou. Groeten Jan en Anneke
  6. Ied en chris:
    Louis,
    Een doel heb je werkelijk bereikt: ROME
    maar ook nog zoveel andere doelen ook.
    Wilhelmien mag TROTS op je zijn !!!
    groet en voorsoedige terugreis
    ied en chris
  7. Peter Vermeegen:
    Louis,

Proficiat met deze prestatie! De meesten gaan met het vliegtuig of de trein terug. Wij vinden het knap, dat jij de energie weer kunt opbrengen om met de fiets terug te gaan.
    Je hebt dan in ieder geval de tijd om over je volgende bestemming na te denken...................Of ben je nu uitgeraast?

We wensen je een prettige terugtocht.

Groetjes,

Peter en Elly
  8. Hermien en Cees van Roosmalen:
    23 juni 2013
    Hallo Louis, geweldige prestatie. Is het geen antiklimax om eenmaal Rome bereikt te hebben gewoon linearecta om te draaien en terug te fietsen? Goede reis terug, groeten van Hermien en Cees.
  9. Ad van Gool:
    Ha Louis,

Goed gedaan kerel. Even naar Rome fietsen! Alsof het een vanzelfsprekendheid is. Hopelijk heb je tijdens de terugweg wat meer aanspraak. Wat dat betreft zal het een heel andere reis zijn geworden dan naar Compostella. Afijn, ervaren is weten, daar kun je bij de volgende trip (volgend jaar?) dan rekening mee houden..

We blijven je volgen,

Ad en Nelly
  10. Brigit:
    Hallo Louis.
    Das inderdaad linea recta terug naar huis. Wat gaat het snel. Geniet van de terugreis.
    Groetjes,
    brigit
  11. Marianne:
    23 juni 2013
    toppie dat je zo snel Rome bereikt hebt., Nu maar snel naar de veilige thuishaven. Doe voorzichtig en probeer nog te genieten van alles wat je op je weg tegenkomt.
  12. Dick Heuckeroth:
    24 juni 2013
    Je hebt het weer gehaald proficiat en nu op naar........................St. Petersburg.
    Tot spoedig ziens!

Dick
  13. Henk van Beusekom:
    Proficiat!!!
    Mooie rit, maar toch geen Compostella kan ik uit je verslagen opmaken.
    Geen 'Hals und Beinbruch' op de terugweg. Tot over een paar weken.
  14. Wil Doedee:
    Beste Louis,
    Net terug van vakantie gisteren al jouw verslagen gelezen.
    Deze zijn weer net zo mooi als vorig jaar.
    Ook sportief weer geweldig,bedenk op de terugreis maar je
    volgend jaar naar toe gaat,
    Kom behouden thuis en vele groetjes.

Anja en Wil
  15. Bart Spierings.:
    25 juni 2013
    Hoi Louis,
    Dat heb je toch maar weer mooi gedaan echt super van je hoor!
    En heel veel succes op de terugweg en doe t vooral rustig aan zodat je geen stukken krijgt. Ik hoop voor je dat je nog wat leuke contacten op doet onderweg.

Groeten Bart.