21 juni vrijdag

22 juni 2013 - Rome, Italië

Vetralla- Rome Flaminio
Gereden 97 totaal 2103 kilometer gefietst
Het was volgens de borden maar 55-60 km naar Rome, maar Rijtsma had natuurlijk nog iets voor mij in de aanbieding, waardoor de afstand die ik reed nog 97 km was. Hij leidde mij langs het Lago di Vico via de nodige binnendoorweggetjes en na 3 uur was de afstand naar Rome nog steeds 60 km. Ik informeerde bij de Tiber camping in Prima Porta of Janneke en André daar waren neergestreken. Het antwoord was negatief en aangezien ik nog even moest pinnen zou ik even later terugkomen. Op het moment dat ik inschrijf, krijg ik de melding dat zij op camping "Village Flaminio"  staan. De receptionist is zo vriendelijk mij het adres van deze camping te geven. Even later, langs een bijna Autostrada te hebben gereden, dat mij geen Zwitserleven gevoel opleverde, kwam ik ook bij de camping aan. Nadat ik mij heb inschreven en mijn fiets weer pak, zie ik daar Janneke met André aan komen rijden. Samen iets gedronken en mijn tentje opgezet. 's Avonds samen lekker gesmikkeld. Ook Janneke en André hadden een minder goed gevoel bij deze tocht dan bij de tocht naar Santiago. Veel onnodige kilometers die niets toevoegen en weinig, zeer weinig contacten opleveren.